Przelewy na telefon BLIK to obecnie druga, po płatnościach w Internecie, najpopularniejsza funkcja BLIKA. W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2020 r. użytkownicy wykonali już łącznie blisko 30 mln takich transakcji. Prośba o przelew to uzupełnienie tego popularnego sposobu przekazywania sobie pieniędzy.

Nowe rozwiązania BLIK dostępne w Getin Banku

Prośba o przelew BLIK umożliwia użytkownikowi aplikacji Getin Mobile wysyłanie oraz odbieranie próśb o przelewy. Co ważne, nie trzeba znać numeru rachunku – wystarczy jedynie numer telefonu. Odbiorca prośby może ją zaakceptować i wtedy pieniądze zostaną natychmiast przekazane nadawcy. Otrzymana prośba może także zostać odrzucona lub zignorowana. Po 72 godzinach oczekująca prośba o przelew wygasa. Pojedyncza prośba może wynosić do 500 zł.

Podział rachunku to funkcja, która umożliwia określenie wśród swoich kontaktów grupy odbiorców, a następnie równy podział rachunku lub przypisanie poszczególnym osobom konkretnych kwot. Pomysłodawca podziału rachunku może w tych wyliczeniach uwzględnić także siebie. To prosta i przydatna opcja ułatwiająca płatności w sytuacjach, gdy na przykład trzeba podzielić rachunek w restauracji czy rozliczyć wydatki ze współlokatorami bez konieczności późniejszego upominania się o pieniądze.

Warunkiem korzystania z powyższych usług jest zainstalowanie aplikacji banku i aktywny BLIK oraz wyrażenie zgody na dostęp do kontaktów. Prośby o przelew BLIK można wysyłać do osób, które mają BLIKA i konto w banku oferującym tę usługę. Rachunek można podzielić z osobami, które także spełniają powyższe warunki.