Od października bieżącego roku GLS Poland rozszerza swoją ofertę, udostępniając klientom w ramach współpracy z Orlen ponad 6000 automatów paczkowych. Większość z nich ma znajdować się w dogodnych lokalizacjach, średnio 7 minut od miejsca zamieszkania konsumentów.

Współdzielone automaty paczkowe od Orlenu i GLS Poland

Odebranie przesyłki ma zajmować mniej niż minutę. Wystarczy zeskanować kod QR lub wpisać kod odbioru na ekranie automatu, który odbiorca otrzymuje na podany przez siebie numer telefonu lub e-mail podany podczas zakupów. Automaty są dostępne 24/7 i dają możliwość odbioru paczki przez 72 godziny.

Do tej pory głównym rozwiązaniem dostaw poza domem (out of home) w ofercie GLS były doręczenia do sieci punktów Szybkiej Paczki, których obecnie jest 7000 w całym kraju. Są one zlokalizowanych w sklepach i zakładach usługowych oraz marketach, m.in. Lidl, ABC, Auchan, Carrefour, Dealz, Delikatesy Centrum, Duży Ben, Lewiatan, Martes Sport, Stokrotka, księgarniach Bonito czy salonikach prasowych Kolporter.

Z raportu Gemius wynika, że najczęściej wybieraną opcją dostawy są niezmiennie automaty paczkowe – korzysta z nich aż 82% kupujących. Wśród nich szczególnym zainteresowaniem cieszą się oaczkomaty InPostu – tę formę wybiera aż 93% badanych. Nieco mniej niż połowa respondentów (42%) decyduję się na dostawę kurierem do pracy lub domu, a niecałe 20% badanych preferuje dostarczenie zamówienia do punktów partnerskich, na przykład Żabki, Orlenu czy Ruchu.