Google Pay to szybki, łatwy i bezpieczny sposób płatności w Internecie i w sklepach stacjonarnych. Dzięki niemu można płacić także w aplikacjach bez konieczności podawania w nich danych karty czy każdorazowego wpisywania kodu weryfikacyjnego. Aplikacja finansowa, łączy wszystkie dawne usługi płatnicze Google’a, w tym Android Pay i Google Wallet.
Reklama dźwignią handlu
Kampania zatytułowana „Płać za co chcesz, kiedy chcesz” ma nawiązywać do mobilności oraz wygody i komfortu użytkownika podczas płacenia Google Pay, w każdej sytuacji.
– Każdemu z nas zdarzyło się zapomnieć portfela wybiegając na szybkie zakupy – w takiej sytuacji możliwość płatności telefonem jest nieoceniona – mówi Aleksandra Kalinowska-Nowak, Country Marketing Manager, Google Polska. –Z kolei w internecie Google Pay pozwala niemal błyskawicznie dokonać zakupów bez konieczności każdorazowego wpisywania danych – dodaje.
Na polskim rynku aplikacja finansowa promowana będzie poprzez 15 i 30 sekundowe filmy emitowane w Internecie, w telewizji oraz w kinach, a także kampanią internetową na nośnikach reklamy zewnętrznej. Natomiast na Ukrainie działania realizowane będą w Internecie, na outdoorze i w kinach. Kampania zrealizowana przez agencję interaktywną 180heartbeats + JUNG v MATT w naszym regionie potrwa do końca roku.
Jak założyć?
Aby korzystać z Google Pay do płatności w Internecie, należy posiadać konto w aplikacji lub na stronie pay.google.com dodać dowolną kartę płatniczą Mastercard lub Visa. Następnie wszędzie tam, gdzie widnieje logo, wystarczy wybrać tę formę płatności i potwierdzić transakcję z wybraną kartą płatniczą. Aby zrealizować transakcję wystarczą dwa kliknięcia i gotowe.
Komfort płatności
Wygodne płatności Google Pay dostępne są już w dziesiątkach aplikacji mobilnych i na stronach internetowych – informuje o tym widoczne logo. Najczęściej logo to zobaczymy w serwisach, gdzie płatności obsługiwane są przez następujących polskich dostawców: Blue Media, PayU, Przelewy24, Tpay.com. Rozwiązanie jest również dostępne w większości banków w Polsce.
Co ważne, usługa w Internecie działa nie tylko w przeglądarce Chrome, ale również w Safari, Firefox, Opera, a wkrótce również Microsoft Edge, na komputerach, telefonach oraz tabletach wszystkich firm i systemów operacyjnych. Płatności w aplikacjach mobilnych działają na telefonach i tabletach z systemem operacyjnym Android (od wersji 5.0.).
Płatności zbliżeniowe telefonem za pomocą Google Pay dostępne są wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe. To kilkaset tysięcy punktów w całej Polsce. Za pomocą rozwiązania Google będziemy płacimy w aplikacjach mobilnych.
Opcja płatności dostępna jest np. w Ceneo, Uberze, Allegro i iTaxi, Do aplikacji można dodać karty kredytowe, debetowe oraz lojalnościowe – na przykład kartę lojalnościową z Costa Coffee.
Priorytetem bezpieczeństwo klientów
Płatności Google Pay zostały stworzone z myślą o jak największym bezpieczeństwie. Dane kart płatniczych są szyfrowane i przechowane na bezpiecznych serwerach wyszukiwarki.
Wszystkie transakcje wykonywane za pośrednictwem serwisu są chronione w procesie tokenizacji, branżowym standardzie płatności mobilnych. Właściciel telefonu może też go w każdej chwili zablokować, korzystając z usługi Menadżer.