Google Pay świętuje drugie urodziny w Polsce

Google Pay

„Płać za co chcesz, kiedy chcesz” wystartowała kampania Google Pay, której celem jest podsumowanie dwuletniej działalności na rynku płatności mobilnych. Wcześniej do stycznia 2018 roku aplikacja działała pod nazwą Android Pay.

Google Pay to szybki, łatwy i bezpieczny sposób płatności w Internecie i w sklepach stacjonarnych. Dzięki niemu można płacić także w aplikacjach bez konieczności podawania w nich danych karty czy każdorazowego wpisywania kodu weryfikacyjnego. Aplikacja finansowa, łączy wszystkie dawne usługi płatnicze Google’a, w tym Android Pay i Google Wallet.

Reklama dźwignią handlu

Kampania zatytułowana „Płać za co chcesz, kiedy chcesz” ma nawiązywać do mobilności oraz wygody i komfortu użytkownika podczas płacenia Google Pay, w każdej sytuacji.

– Każdemu z nas zdarzyło się zapomnieć portfela wybiegając na szybkie zakupy – w takiej sytuacji możliwość płatności telefonem jest nieoceniona – mówi Aleksandra Kalinowska-Nowak, Country Marketing Manager, Google Polska. –Z kolei w internecie Google Pay pozwala niemal błyskawicznie dokonać zakupów bez konieczności każdorazowego wpisywania danych – dodaje.

Na polskim rynku aplikacja finansowa promowana będzie poprzez 15 i 30 sekundowe filmy emitowane w Internecie, w telewizji oraz w kinach, a także kampanią internetową na nośnikach reklamy zewnętrznej. Natomiast na Ukrainie działania realizowane będą w Internecie, na outdoorze i w kinach. Kampania zrealizowana przez agencję interaktywną 180heartbeats + JUNG v MATT w naszym regionie potrwa do końca roku.

Jak założyć?

Aby korzystać z Google Pay do płatności w Internecie, należy posiadać konto  w aplikacji lub na stronie pay.google.com dodać dowolną kartę płatniczą Mastercard lub Visa. Następnie wszędzie tam, gdzie widnieje logo, wystarczy wybrać tę formę płatności i potwierdzić transakcję z wybraną kartą płatniczą. Aby zrealizować transakcję wystarczą dwa kliknięcia i gotowe.

Komfort płatności

Wygodne płatności Google Pay dostępne są już w dziesiątkach aplikacji mobilnych i na stronach internetowych – informuje o tym widoczne logo. Najczęściej logo to zobaczymy w serwisach, gdzie płatności obsługiwane są przez następujących polskich dostawców: Blue Media, PayU, Przelewy24, Tpay.com. Rozwiązanie jest również dostępne w większości banków w Polsce.

Co ważne, usługa w Internecie działa nie tylko w przeglądarce Chrome, ale również w Safari, Firefox, Opera, a wkrótce również Microsoft Edge, na komputerach, telefonach oraz tabletach wszystkich firm i systemów operacyjnych. Płatności w aplikacjach mobilnych działają na telefonach i tabletach z systemem operacyjnym Android (od wersji 5.0.).

Płatności zbliżeniowe telefonem za pomocą Google Pay dostępne są wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe. To kilkaset tysięcy punktów w całej Polsce. Za pomocą rozwiązania Google będziemy płacimy w aplikacjach mobilnych.

Opcja płatności dostępna jest np. w Ceneo, Uberze, Allegro i iTaxi, Do aplikacji można dodać karty kredytowe, debetowe oraz lojalnościowe – na przykład kartę lojalnościową z Costa Coffee.

Priorytetem bezpieczeństwo klientów

Płatności Google Pay zostały stworzone z myślą o jak największym bezpieczeństwie. Dane kart płatniczych są szyfrowane i przechowane na bezpiecznych serwerach wyszukiwarki.

Wszystkie transakcje wykonywane za pośrednictwem serwisu są chronione w procesie tokenizacji, branżowym standardzie płatności mobilnych. Właściciel telefonu może też go w każdej chwili zablokować, korzystając z usługi Menadżer.