Założyciele Heroify, Paulina Wardęga (CEO) i Maciej Lotkowski (CTO) to doświadczeni przedsiębiorcy i menedżerowie, którzy przeprowadzili ponad setkę rekrutacji. Paulina przez ostatnie 10 lat budowała zespoły marketingowe, m.in. w PIXERS i Coffeedesk. Maciej to współzałożyciel Jobartis, jednego z największych portali z ofertami pracy w południowej Afryce. Przez ostatnie 10 lat zarządzał zespołami technicznymi w startupach rewolucjonizujących branżę HR, m.in. w Jobandtalent – digitalowej agencji pracy tymczasowej, która w grudniu 2021 została unicornem.

Heroify przeznaczy 1,7 mln złotych na rozwój platformy

W rundzie pre-seed przewodził fundusz SMOK Ventures, przy udziale Movens Capital oraz zagranicznych aniołów biznesu, w tym m.in. Davida Bizera, doświadczonego rekrutera, który pracował m.in. w Netscape, Google i HackFWD.

Pozyskane środki pozwolą na dalszy rozwój platformy, skalowanie sprzedaży i ekspansję międzynarodową. Do tej pory, od marca 2022, powyższe rozwiązanie wykorzystały go już w kilkudziesięciu procesach rekrutacyjnych takie startupy jak: HiPets, inStreamly czy Renderro.

Aktualnie Heroify umożliwia sprawdzanie kompetencji marketingowych w 120 obszarach, a w najbliższych tygodniach poszerzy testy o umiejętności sprzedażowe. W planach jest także niezależne testowanie kandydatów i łączenie sprawdzonych wcześniej osób z firmami poszukującymi pracowników o podobnych kompetencjach.

Startup pomaga rekrutować w oparciu o rzeczywiście posiadane kompetencje, a nie zawartość CV. Ma to pomagać podejmować lepsze decyzje rekrutacyjne i skracać cały proces z kilku tygodni nawet do kilku dni. Heroify to platforma z tworzonymi na miarę testami kompetencji marketingowych i sprzedażowych, która pozwala szybko i skutecznie sprawdzić umiejętności kandydatów jeszcze przed zaproszeniem ich na rozmowę kwalifikacyjną.

Stworzenie testu na platformie zajmuje 3 minuty. System analizuje ofertę pracy i na jej podstawie sugeruje kompetencje, które warto przetestować. Heroify dobiera także pytania, które mają to robić najskuteczniej. Pytania zostały opracowane przez zespół ponad 30 ekspertów z wieloletnim międzynarodowym doświadczeniem.

– Pandemia zmieniła na zawsze rynek rekrutacji. Pozyskiwanie dobrych kandydatów jest coraz trudniejsze. To generuje koszty idące w dziesiątki, a nawet setki tysięcy złotych. Dlatego w ostatnich latach na znaczeniu zyskuje rekrutacja oparta o kompetencje. Badania potwierdzają, że przynosi ona 2,5-krotnie lepsze efekty niż ta oparta o doświadczenie. Taki proces znacząco redukuje wpływ nieuświadomionych uprzedzeń i preferencji rekruterów. – mówi Paulina Wardęga, CEO i Co-Founderka Heroify.