Rozwiązanie działa obecnie w sklepach IKEA w Jankach pod Warszawą, na warszawskim Targówku, a także w Krakowie, Gdańsku, Poznaniu i we Wrocławiu. Aby z niego skorzystać należy pobrać aplikację mobilną IKEA.
IKEA udostępnia usługę „Skanuj i Płać” w aplikacji mobilnej
Klienci mają teraz możliwość samodzielnego skanowania produktów telefonem podczas wkładania ich do koszyka lub torby. Następnie z wygenerowanym kodem QR udają się do kas samoobsługowych, w których czas transakcji wynosi średnio 60 sekund. Produktów nie trzeba ponownie skanować i przepakowywać. Funkcjonalność usługi skróciła łącznie czas spędzony przy kasie o ponad 50% – czytamy w komunikacie.
– Czas realizacji płatności z tą funkcją to jedna minuta, co poprawia efektywność transakcji i skraca kolejki do kasy. Klient nie traci czasu na skanowanie produktów przy kasie oraz przepakowywanie do własnej torby. Ponadto według naszych danych 95% klientów prawdopodobnie skorzysta z tej opcji podczas następnej wizyty i poleci ją znajomemu. Wersja testowa pojawiła się w maju 2021 w sklepie IKEA w Jankach, a obecnie działa również w Krakowie, Gdańsku, Targówku, Poznaniu i Wrocławiu – mówi Justyna Nica, Liderka ds. spraw wdrażania rozwiązań płatniczych, IKEA Retail w Polsce.
Podobne rozwiązanie działa między innymi w Carrefourze w formie aplikacji Scan&Go. Coraz popularniejsze stają się także sklepy bez kas – takie jak Żabka Nano.