CyberRescue to startup zajmujący się ratowaniem ofiar cyberprzestępców. Firma ostrzega przed nowymi oszustwami oraz zapewnia bieżące wsparcie w tematach związanych z cyberbezpieczeństwem. Z usług CyberRescue mogą już korzystać m.in. klienci mBanku, Santander Bank Polska, a teraz także ING Banku Śląskiego.
Usługa CyberRescue już dostępna dla klientów ING
Aby skorzystać z usługi CyberRescue w ING, wystarczy aktywować ją w aplikacji mobilnej banku. W tym celu należy przejść do sekcji „Usługi”, a następnie w strefie bezpieczeństwa wybrać „CyberRescue”. W kolejnym kroku zostanie wygenerowany jednorazowy kod oraz nastąpi przekierowanie do formularza online.
Usługa zapewnia klientom ING bezpłatną pomoc ekspertów dotyczącą bezpieczeństwa w sieci. Specjaliści CyberRescue są dostępni 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Można z nimi skontaktować się telefonicznie, mailowo, SMS-em lub przez Messenger.
Eksperci w ramach usługi CyberRescue m.in. sprawdzą podejrzane e-sklepy, aukcje i sprzedawców. Zweryfikują także potencjalnie niebezpieczne wiadomości z linkiem lub załącznikiem. Pomogą również odzyskać dostęp do straconych lub przejętych kont społecznościowych i mailowych.
Klienci mogą liczyć także na wsparcie, gdy padną ofiarą nieuczciwego sprzedawcy lub niechcianej, płatnej subskrypcji. Zespół CyberRescue pomoże prowadząc proces reklamacyjny, a nawet egzekwując zwrot straconych środków. Udzieli także porad dotyczących zgłoszenia oszustwa do organów ścigania.