Dzięki temu można nawet dziesięcuokrotnie zmniejszyć zapotrzebowanie na jednorazowe opakowania – czytamy w komunikacie. Po odebraniu przesyłki pudełko wystarczy zwrócić do najbliższego paczkomatu InPost, by po dokładnym czyszczeniu wróciło do obiegu.

InPost i Modivo udostępniają ekologiczne opakowania

– Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek, w tym roku będzie ich jeszcze więcej. Niestety, opakowania są piętą achillesową branży e-commerce. Co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietniki. Przy obecnym wzroście rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna. Dlatego wprowadzamy pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Opakowania są dostosowane rozmiarem do wysyłanego produktu, aby nie przewozić powietrza – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Jako pierwsza w Polsce do projektu przystąpi Modivo, platforma e-commerce spółki eobuwie.pl, należącej do grupy CCC. InPost wyjaśnia w komunikacie, że nowy projekt może nawet dziesięciokrotnie zmniejszyć zapotrzebowanie na jednorazowe opakowania.

– Badania rynkowe wskazują, że konsumenci są coraz częściej zaniepokojeni nadmiarem opakowań znajdujących się w obiegu i zastanawiają się nad możliwościami ich recyklingu. Ten temat jest również ważny dla naszych pracowników. Dlatego jako pierwsi w Polsce podejmujemy wyzwanie InPost i przyłączamy się do projektu – mówi Damian Zapłata, prezes eobuwie.pl.

To kolejne ciekawe działanie firmy Rafała Brzoski. Ostatnio InPost udostępnił możliwość odbioru przesyłki tego samego dnia już w 20 miastach. Paczki nadane w obrębie tego samego miasta, które trafią do centrum dystrybucji InPost do godziny 16.00, są dostarczane do paczkomatów InPost w dniu nadania.