W komunikacie czytamy, że rozwiązanie zapewnia zwiększenie konwersji zakupowej i obniżenie liczby porzuconych koszyków o 30-70%, w zależności od branży w jakiej działa sprzedawca. InPost Pay ma także skracać proces zakupowy do kilkudziesięciu sekund, zachowując przy tym możliwość cross-sellu oraz lojalizacji klientów przez sprzedającego.

Już 1,5 mln klientów korzysta z InPost Pay

Blisko 85% użytkowników InPost Pay stanowi nową grupę klientów dla partnerów e-commerce. Podczas procesu zakupowego wystarczy wybrać opcję „Utwórz koszyk z InPost Pay”, a następnie przejść do InPost Mobile, aby sfinalizować zakup. Aplikacja automatycznie zaproponuje preferowaną formę dostawy oraz metodę płatności – wystarczy podać je tylko raz podczas rejestracji. Dodatkowo, wszystkie informacje dotyczące zamówień będą dostępne w jednym miejscu.

InPost Pay oferuje najpopularniejsze metody płatności – takie, jak płatności kartą Visa i Mastercard w tym, Google Pay czy Apple Pay oraz BLIK. Użytkownik może także wybrać najbardziej dogodną formę dostawy – do paczkomatu, punktu PUDO lub kurierem. Rozwiązanie działa między innymi na takich platformach zakupowych, jak IdoSell, czy Atom Store.

Kilka tygodni temu pisaliśmy, że firma Rafała Brzoski nawiązała współpracę z Visą oraz Mastercard w celu promowania płatności cyfrowych – w tym InPost Pay.