Trwa elektryfikacja floty InPost, która powiększyła się o kolejne kilkaset pojazdów elektrycznych, w tym ponad 250 Nissanów e-NV200 oraz 10 eSprinterów w Mercedes Benz. Samochody te będą wykorzystywane przez kurierów oraz na potrzeby dostaw do paczkomatów w miastach partnerskich programu Green City.

Przy paczkomatach staną stacje ładowania pojazdów elektrycznych

Projekt budowy sieci elektrycznych stacji ładowania realizowany jest przez InPost we współpracy z GreenWay Polska. Spółka dostarczy i zainstaluje w centrach logistycznych InPost stacje ładowania AC oraz DC. Ponadto będzie zajmować się także zarządzaniem ładowarkami i ich serwisem.

– Mamy jedną z największych w Polsce flot samochodów elektrycznych i bardzo mocno inwestujemy w jej rozbudowę. Instalujemy panele fotowoltaiczne, aby Paczkomaty InPost były autonomiczne i ekologiczne, dodatkowo otoczone są antysmogową kostką. Teraz robimy kolejny krok – stacje ładowania samochodów elektrycznych. W przyszłości Paczkomat InPost będzie nie tylko wielousługowym punktem pozwalającym odbierać i nadawać przesyłki oraz realizować różnego rodzaju usługi – ale także autonomiczna stacja ładowania, gdzie będzie można naładować telefon, hulajnogę czy samochód – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Katalog ekologicznych rozwiązań stosowanych przez InPost stale się powiększa. Ostatnio firma wprowadziła nową usługę „elektro zwroty”, która umożliwia oddawanie używanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego do paczkomatów. Ma ona wspierać prawidłowy recykling, a także dawać szansę na ponowne użycie zbędnych urządzeń.

Ponadto InPost rozwija koncept Green City, czyli pakiet nowoczesnych usług dla miast, który realizowany jest już m.in. w Sopocie, Rzeszowie, Łodzi, Krakowie, Kielcach, Wrocławiu i Zielonej Górze. W ramach jednej z ostatnich inicjatyw, na paczkomatach w miastach partnerskich programu zostały umieszczone czujniki, które pokazują w aplikacji InPost Mobile jakość powietrza.