Każdy użytkownik aplikacji może dokonywać zwrotów bezpośrednio z aplikacji mobilnej, zaraz po odbiorze paczki. Zwracany towar można nadać w dowolnym paczkomacie. Dodatkowo klient od razu może śledzić w aplikacji drogę powrotną paczki do nadawcy – czytamy w komunikacie InPost.

Jak zwrócić przesyłkę w aplikacji InPost Mobile?

W dolnym menu aplikacji należy wybrać ikonę „Zwróć”. Następnie w sekcji „Wyszukaj sklep” trzeba wpisać nazwę sklepu, do którego ma być zwrócona przesyłka. Spis sklepów obejmuje tylko punkty oferujące usługę zwrotu.  Można także wybrać paczkę do zwrotu z listy przesyłek, która znajduje się poniżej pola wyszukiwania.

W kolejnym kroku użytkownik aplikacji musi wypełnić dane zwrotu, po ich wprowadzeniu wystarczy kliknąć „zwróć przesyłkę”. Niektóre sklepy wymagają akceptacji zwrotu z ich strony, w takim przypadku trzeba będzie poczekać na potwierdzenie, które pojawi się w aplikacji oraz trafi do skrzynki e-mail klienta.

Spakowaną i zabezpieczoną paczkę można nadać w dowolnym paczkomacie InPost, takich urządzeń jest już w Polsce ponad 16 tys. Część z nich to paczkomaty typu InDoor, czyli maszyny umieszczone wewnątrz budynków takich jak na przykład sklepy Żabka.

Przy nadaniu nie trzeba mieć wydrukowanej  etykiety, wystarczy użyć wygenerowanego w aplikacji kodu zwrotu. Przypominamy, aplikację InPost Mobile można pobrać zarówno w Google Play, App Store, jak i w Huawei AppGallery.