W sierpniu najwięcej postów na Facebooku zamieściły Santander Bank Polska, VeloBank oraz mBank. Liderem w angażowaniu internautów był ING Bank Śląski, którego posty wywołały średnio 907 reakcji na wpis (przy jedynie 17 postach). Największe społeczności na Facebooku wokół swoich marek zbudowały Santander Bank Polska, mBank Polska oraz PKO Bank Polski.

banki facebook posty IMM

Tematyka postów banków w social mediach

W analizowanym okresie 90% postów zawierało pytania, co wpisuje się w bardziej angażujący model komunikacji opartej na dialogu z klientem. Konkursy i pytania lifestyle’owe wywołały nawet 5 396 interakcji (20x więcej niż średnia). Tylko w 2% postów używane są emotki – banki cały czas utrzymują formalny ton, ale podejmują próby zmiany języka komunikacji na bardziej przystępny oraz zrozumiały dla każdego potencjalnego klienta banku.

W kategorii produktów najwięcej wpisów dotyczyło kart płatniczych oraz aplikacji mobilnych. W tematach ogólnych najczęściej edukowano na temat bezpiecznego korzystania z kont internetowych oraz prezentowano promocje – podaje IMM w komunikacie.

  • Bezpieczeństwo: 60 postów
  • Promocje, rabaty: 49 postów
  • Wakacje: 42 posty (sezonowość – sierpień)
  • Konkursy: 14 postów (ta kategoria wywołuje największe zaangażowanie)

Jaki rodzaj komunikacji nie angażuje? Często są to posty czysto informacyjne, w których stosowany jest techniczny i formalny język. Odbiorca nie widzi w tych wpisach związku ze swoim codziennym życiem. W nieangażujących wpisach brakuje także pytań do fanów, co naturalnie mogłoby prowokować do komentowania – zwracają uwagę eksperci IMM.

produkty banki facebook imm

Co warto zmienić, żeby poprawić wyniki?

Dane z sierpnia 2025 r. pokazują, że tematy poruszane przez banki na Facebooku są coraz bliższe codziennym sprawom każdego internauty. Te banki, które traktowały Facebooka jako przestrzeń do budowania relacji, a nie tylko sprzedaży produktów, osiągnęły najlepsze rezultaty. Wynik ING Polska z 907 interakcjami na post pokazuje, że jakość wpisu jest ważniejsza niż ich liczba.

Banki, które traktują Facebooka jak tablicę ogłoszeń, przegrywają z tymi, które budują tam zaangażowaną społeczność. Analiza sierpniowych postów pokazuje, że w social mediach wpisy bliskie codziennemu życiu internautów mają lepsze wyniki niż zwykła prezentacja produktów, a pytania i wchodzenie w dialog z fanami angażują najsilniej.

Jeśli banki chcą zainteresować internautów finansowymi tematami wykorzystując w tym procesie komunikację w kanałach społecznościowych, to warto planować akcje, które równocześnie będą bawić, dawać emocjonujące doznania (np. konkursy z nagrodami, quizy i zagadki) lub poprawiać komfort korzystania z usług bankowych – podsumowują eksperci Instytutu Monitorowania Mediów.

banki liczba fanow facebook imm