John Toskey, Opera

Fintech Dify to nowe rozwiązanie od Opery, które na razie oferuje cashback nawet w wysokości 30%. John Toskey opowiedział nam jak dokładnie działa usługa, jakie są plany jej rozwoju oraz jak radzi sobie ona na rynku hiszpańskim.

Rafał Tomaszewski: Na czym polega rozwiązanie Dify od Opery? Co oferujecie?

John Toskey: Dify to rozwiązanie umożliwiające użytkownikom zbieranie cashbacku za zakupy online, których dokonują w przeglądarce. Jest to rozwiązanie typu cashback, które nie wymaga instalowania dodatkowych wtyczek: zostało stworzone przez Operę i jest oferowane bezpośrednio w naszej przeglądarce, co oznacza, że ​​jest bezpieczne – to jeden z wyróżników.

Robiąc zakupy z Dify Cashback, użytkownicy mogą wygodnie zebrać do 30 proc. dodatkowego zwrotu pieniędzy za zakupy. Dziś współpracujemy z ponad  300 partnerami w Polsce i ponad 500 w Hiszpanii.

Nasz drugi wyróżnik na rynku:, Opera oferuje wyższe średnie stawki cashbacku i najszybsze wypłaty w Polsce – tak wynika z analizy przeprowadzonej przez Nielsen, porównującej stawki cashbacku Dify z innymi popularnymi usługami cashback

R.T.: W takim razie jak działa cashback krok po kroku? Jak z niego skorzystać?

J.T.: Usługa Cashback w Operze to inteligentne rozwiązanie. Po zalogowaniu się i włączeniu Dify w przeglądarce Opera, cashback jest automatycznie oferowany dla witryn partnerskich. Podczas wpisywania stron internetowych w przeglądarce użytkownicy otrzymają informację w pasku adresu, że dana witryna kwalifikuje się do naliczenia cashbacku. Będąc na stronie, użytkownicy zobaczą znaczek cashback na pasku adresu, wskazujący, czy Dify Cashback jest włączony, czy nie.

Użytkownicy Dify Cashback mogą zarejestrować się za pomocą istniejącego konta Opery lub utworzyć nowe konto przez e-mail lub loginy społecznościowe. Jest to nieinwazyjna i bezproblemowa integracja z przeglądarką bez potrzeby korzystania z dodatkowych wtyczek.

Dla użytkowników, którzy jednak wolą rozszerzenia, oferujemy rozszerzenie Dify Cashback dla użytkowników innych głównych przeglądarek, w tym Firefox, Edge, Chrome i innych przeglądarek opartych na Chromium. Co ważne, Dify dba również o prywatność: przy włączonym cashbacku użytkownicy nie muszą ręcznie wyłączać rozszerzeń, trackerów czy programów blokujących reklamy, które zazwyczaj są przyczyną utraty transakcji bo usługa robi to za nich.

 R.T.: A u jakich partnerów jest już dostępna ta usługa?

J.T.: Usługa dostępna jest m.in. na AliExpress, Allegro i MediaExpert. Pełna lista ponad 300 partnerów zamieszczona jest na stronie Dify. Z rozwiązania można korzystać już od 7 października. Aby uzyskać pełne wrażenia, zalecamy używanie przeglądarki Opera lub, alternatywnie, dostępnych rozszerzeń.

R.T.: Polska to nie pierwszy rynek, na którym działa Dify. Rozwiązanie od kilku miesięcy jest dostępne również w Hiszpanii. Czy odniosło tam sukces?

J.T.: Dify z powodzeniem działa w Hiszpanii, tak jak planowaliśmy, skalujemy się na inne rynki. Kiedy wystartowaliśmy w zeszłym roku Hiszpanii, mieliśmy raptem około 100 sklepów w naszym portfolio, dziś mamy łącznie 508 partnerów, na których stronach oferujemy naszym użytkownikom w Hiszpanii usługę cashback.

R.T.: W takim razie skąd decyzja o wejściu akurat na polski rynek?

J.T.: Mamy znaczną liczbę użytkowników w Polsce, e-commerce jest tu silny, a nasz docelowy segment użytkowników jest zaawansowany cyfrowo i otwarty na testowanie nowych produktów.

Z ponad 300 partnerami i dzięki lokalnej wiedzy, jak dostosować nasze produkty do potrzeb Polaków, Dify będzie zwiększać zakres obecnych działań deweloperskich Opery w Polsce: obecnie wiele przeglądarek Opery, w tym desktopowych, powstaje we Wrocławiu i Warszawie.

R.T.: Jakie są dalsze plany rozwoju Dify? Co jeszcze zaoferuje fintech?

J.T.: Przyszłość Dify będzie kształtowana na podstawie reakcji naszych użytkowników na naszą ofertę. Branża fintech oczywiście przeżywa ogromny wzrost i będziemy nadal szukać sposobów na każdym rynku, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszym klientów. Dify w przeglądarce Opera i Dify Wallet (aplikacja/cyfrowy portfel przyp. red.) będą na razie naszym głównym celem.

R.T.: : Jaki cel stawiacie sobie na polskim rynku? Ilu chcecie mieć klientów i partnerów?

J.T.: Dify ma już ponad 300 partnerów w Polsce, w tym takie marki jak Allegro, AliExpress, Booking.com i Media Expert. Będziemy poszerzać portfolio partnerów, o firmy które są ważne dla naszych użytkowników.

Ze względu na silną obecność Opery w Polsce mamy nadzieję, że w tym roku zobaczymy podobny wzrost, jak w Hiszpanii, co podwoiło by liczbę naszych użytkowników.

R.T.: Dziękuję za rozmowę.

J.T.: Dziękuję.

Z Johnem Toskey’em rozmawiał Rafał Tomaszewski, redaktor naczelny Fintek.pl.