Do tej pory rozliczanie się za ładowanie samochodu elektrycznego było bardziej skomplikowane, ponieważ kierowca musiał posiadać w telefonie aplikację danego operatora sieci stacji ładowania bądź też specjalną kartę. Z pierwszych kilku ładowarek zintegrowanych z terminalem płatniczym można już korzystać m.in. w Warszawie, Krośnie czy Tarnowie.

Łatwiejsze płatności dla kierowców aut elektrycznych

Integracja terminala płatniczego z ładowarką do elektryka jest wyjściem naprzeciw unijnemu programowi Fit for 55, którego elementem ma być obowiązkowa dywersyfikacja sposobów płatności za usługę ładowania – czytamy w komunikacie.

Jak wynika z raportu EV Klub Polska liczba aut elektrycznych w Polsce stale rośnie – od stycznia do końca września 2023 r. zarejestrowano w naszym kraju 12 162 nowych, osobowych samochodów z tym napędem. To o 54 proc. więcej niż w tym samym czasie 2022 roku (w okresie od stycznia do września 2022 było to 7914 szt.).

Według Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych na koniec maja funkcjonowało w Polsce ponad 2,8 tys. ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych, na których znajdowało się prawie 5,6 tys. ładowarek. To o ponad 10 proc. więcej niż na koniec 2022 r. Co więcej, według PSPA do 2030 r. liczba punktów ładowania elektryków w Polsce wzrośnie do prawie 100 tys.

Kilka miesięcy temu Biedronka nawiązała współpracę z Powerdot, dzięki czemu przy sklepach sieci pojawią się ładowarki samochodów elektrycznych. Mowa tutaj zarówno o wielkich aglomeracjach, jak i mniejszych miejscowościach. Każde urządzenie będzie mogło jednocześnie ładować do trzech aut. Do końca przyszłego roku mają być obecne w 600 lokalizacjach.