„Ok, poddaje się. Klarna zacznie przyjmować/akceptować kryptowaluty. (…) Ostatni duży fintech na świecie, który podjął takie kroki. Ktoś musiał być ostatni i wciąż jest to pewnego rodzaju kamień milowy” – napisał na X Sebastian Siemiątkowski.
Fintech Klarna otwiera się na rynek kryptowalut
Szef Klarny zapytał także entuzjastów kryptowalut, jakie wdrożenia powinien przeprowadzić szwedzki fintech. Przypomniał, że firma ma 85 mln użytkowników na świecie i ponad 500 tys. sprzedawców. „Mam kilka pomysłów, ale chętnie usłyszę ich więcej” – napisał Siemiątkowski na X.
Btw all crypto fans. Tell me what we should do with it? We have 85 m users worldwide. 100 bn of volume. Over 0.5 m merchants. About 30% of volume is debit not credit. Over 1 million cards.
I have some ideas but keen to hear more!
— Sebastian Siemiatkowski (@klarnaseb) February 8, 2025
Zwrot w stronę kryptowalut nie powinien zaskakiwać w obliczu boomu, który ma miejsce w branży – głównie za sprawą objęcia urzędu prezydenta USA przez Donalda Trumpa. Szał ten sprawił, że wartość bitcoina wzrosła powyżej poziomu 100 tys. USD, a niektórzy eksperci, między innymi Standard Chartered, prognozują, że w ciągu najbliższych trzech lat jego wartość może wynieść nawet 500 tys. dolarów.
Siemiątkowski stwierdził, że został zasypany sugestiami po swoim pierwszym poście. Wielu proponowało ostrożne podejście w kontekście kwestii compliance, podczas gdy inni sugerowali dodanie opcji płatności bitcoinem. Sprzedawcy mogliby mieć możliwość akceptowania takich transakcji za pośrednictwem platformy Klarna lub za pomocą aplikacji mobilnej, wzbogaconej o portfel kryptowalutowy.
Kryptowaluty zyskują także zwolenników w bankach centralnych – ostatnio prezes Czeskiego Banku Narodowego przedstawił pomysł trzymania części rezerw banku centralnego w bitcoinach. Stwierdził on, że wybór Donalda Trumpa, który pomógł podwoić wartość bitcoina w ostatnich miesiącach, może stworzyć okazję na tego typu ruchy.
Z kolei w kontekście Klarny ostatnio pisaliśmy, że Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym Klarna udostępniła usługę cashback – nową funkcjonalność w swojej aplikacji zakupowej. Dzięki tej opcji klienci dokonujący zamówień za pośrednictwem platformy będą mogli zaoszczędzić 11 proc. wartości opłaconego koszyka zakupowego – zapewnia firma w komunikacie.