Klarna chce być obecna na całej ścieżce zakupowej klienta. Od pomysłu, przez wybranie produktu, aż do dokonania zakupu. Trwająca od zeszłego roku akwizycja PriceRunner ma być na to dowodem. Po rundzie inwestycyjnej, w której pozyskała 639 mln USD, szwedzka firma przejęła takie spółki Hero, Stocard, czy Inspirock.
Usługi PriceRunner w aplikacji Klarna
Fintech Sebastiana Siemiątkowskiego właśnie sfinalizował przejęcie skandynawskiej firmy. Z porównywarką rozstają się Karl-Johan Persson, prezes zarządu H&M, Eequity, były dyrektora generalnego PriceRunner, Nicklas Storåkers oraz obecny dyrektor generalny Mikael Lindahl.
PriceRunner działał dotychczas w Szwecji, Danii, Norwegii i Wielkiej Brytanii, gdzie w ostatnim roku wygenerował przychody na poziomie ponad 47 mln EUR. Dotychczasowi pracownicy PriceRunner’a, na wszystkich trzech rynkach, zachowają swoje posady.
Dzięki przejęciu PriceRunner, Klarna wprowadzi nowe funkcje do swojej aplikacji na całym świecie. Mowa tu m.in.: o przeglądzie produktów, porównywaniu cen oraz recenzji produktów. Partnerzy detaliczni Klarna mają skorzystać tym samym ze zwiększonego ruchu w strukturach swojej sieci.