Partnerstwo będzie początkowo koncentrować się na umożliwieniu zespołom Klarna szybkiej transformacji doświadczeń konsumentów w aplikacji Klarna w dwóch obszarach.
Co oznacza partnerstwo Klarny i Google?
- Kreatywna szybkość – Klarna wykorzystuje generatywne modele medialne Google, takie jak Veo 2 i Gemini 2.5 Flash Image (Nano Banana), do tworzenia dynamicznych cyfrowych lookbooków dostępnych w aplikacji oraz do budowania hiperpersonalizowanych kampanii marketingowych.
- Personalizacja i jakość treści – Klarna rozszerzy swoją bibliotekę ponad 200 mln obrazów, wykorzystując modele AI do regeneracji i ulepszania grafik, aby dostarczyć użytkownikom bardziej angażujące i wysokiej jakości treści wizualne dopasowane do ich preferencji.
Współpraca obejmuje również obszar bezpieczeństwa. Klarna wykorzysta sprzęt oraz kompetencje Google Cloud w zakresie AI do szkolenia i wdrażania sieci neuronowych grafów w celu skuteczniejszego wykrywania oszustw i prania pieniędzy. Modele uczenia maszynowego pozwolą analizować relacje pomiędzy użytkownikami, transakcjami i urządzeniami, identyfikując anomalie i podejrzane wzorce z większą dokładnością.
Ostatnio podawaliśmy także, że partnerstwo z Google Cloud nawiązał Orlen. Dzięki temu koncern ma uzyskać dostęp do rozwiązań wspierających rozwój zintegrowanych narzędzi cyfrowych, m.in. w segmencie detalicznym i energetyce. Porozumienie zakłada m.in. wykorzystanie zaawansowanej analityki danych oraz data science, budowę i rozwój nowoczesnej platformy danych oraz zdobywanie nowych kompetencji.
Z kolei Klarna udostępniła już wybranym klientom w Polsce swoje karty debetowe z logiem Visa – faza testowa wystartowała w poniedziałek 22 września. Obecnie z usługi może skorzystać 20 proc. klientów – podaje biuro prasowe spółki. Celem fintechu jest, aby dla wszystkich zainteresowanych karty były dostępne już w połowie października.