Nowy produkt trafił już do klientów w Austrii, Belgii, Finlandii, Francji, Irlandii, Holandii, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji i we Włoszech. Klarna zapowiada dalsze rozszerzenie dostępności na kolejne kraje, m.in. Danię, Niemcy, Norwegię i Polskę.
Karta debetowa od Klarny już dostępna w Europie
Decyzja o wdrożeniu karty debetowej Klarny na rynku europejskim ma być efektem udanego pilotażu w Stanach Zjednoczonych. Od lipca bieżącego roku z rozwiązania skorzystało tam 685 tys. użytkowników. Karty oparte na rozwiązaniach Klarny generują już dziś około 10% globalnego wolumenu płatności spółki.
Sebastian Siemiatkowski, współzałożyciel i dyrektor generalny Klarny, podkreśla, że nowe rozwiązanie ma przywrócić klientom wybór, który w jego ocenie został im odebrany: – „Kiedy pracowałem w handlu, terminale płatnicze dawały konsumentom prostą możliwość: debet lub kredyt. Z czasem ta opcja została ograniczona, a konsumenci stracili kontrolę nad tym, kiedy używać jednej czy drugiej formy płatności. Nowa karta Klarny przywraca im ten wybór”.
Równolegle Klarna potwierdziła, że wznawia przygotowania do wejścia na giełdę w Stanach Zjednoczonych. Firma złożyła dokumenty w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) i zamierza zadebiutować na nowojorskiej giełdzie. Plan obejmuje sprzedaż 34,3 mln akcji w przedziale cenowym od 35 do 37 dolarów za sztukę, co wyceniłoby spółkę na około 14 mld USD.