Nowy projekt jest elementem szerszej strategii szwedzkiego fintechu, który od kilku lat przekształca się z platformy BNPL w globalny bank cyfrowy i dostawcę usług płatniczych. Klarna nie ukrywa, że widzi w stablecoinach szansę na rewolucję w transgranicznych płatnościach — segmencie generującym rocznie aż 120 miliardów dolarów opłat.

Klarna tworzy własnego stablecoina. Szykuje się rewolucja w płatnościach?

KlarnaUSD powstaje dzięki Open Issuance — infrastrukturze stworzonej przez Bridge, firmę należącą do Stripe. Rozwiązanie to pozwala emitentom łatwo tworzyć tokeny, a także samodzielnie zarządzać ich rezerwami, decydując o proporcjach gotówki i obligacji skarbowych czy doborze partnerów wspierających projekt.

Według CEO Klarny, Sebastiana Siemiątkowskiego, firma ma potencjał, by realnie wpłynąć na globalny rynek płatności. „Dzięki 114 milionom klientów i 112 miliardom dolarów rocznej wartości obsługiwanych transakcji możemy — przy wsparciu infrastruktury Tempo — rzucić wyzwanie starym sieciom płatniczym i sprawić, że płatności staną się szybsze i tańsze dla wszystkich,” podkreśla.

Własnego stablecoina rozwija również Western Union – ma on nosić nazwę USDPT (US Dollar Payment Token) i pojawi się na rynku w pierwszej połowie 2026 roku. Celem firmy jest uniezależnienie się od przestarzałej infrastruktury płatniczej – szczególnie w obszarze transakcji międzynarodowych.

Niedawno pisaliśmy również, że Klarna uruchamia globalny program członkowski, który oferuje użytkownikom dostęp do szerokiego pakietu korzyści, w tym zwrotów gotówki, zniżek na podróże oraz innych nagród. Program ma dwa poziomy: Premium za 17,99 euro miesięcznie, z wartością korzyści przekraczającą 2000 euro rocznie, oraz Max za 44,99 euro miesięcznie, oferujący korzyści o wartości ponad 5000 euro rocznie.

Od jakiegoś czasu Klarna rozwija także swoje produkty kartowe – przede wszystkim własną kartę debetową, po którą w USA miało się zgłosić już 1 mln klientów. Karta od Klarny umożliwia płatności zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, oferując klientom możliwość zapłaty od razu lub w systemie ratalnym. Dynamiczny start na rynku amerykańskim zachęcił spółkę do rozszerzenia oferty na kolejne kraje.