Łącznie spółka zebrała już ponad 340 mln USD od inwestorów. Wśród nich są m.in. Mizuho Bank, Sumiotomo Mitsui Banking Corporation, Goldman Sachs Japan i Visa. W obecnej rundzie udział brali m.in. JS Capital Management, Soros Capital Management, Tybourne Capital Management i Weillington Management – czytamy w serwisie Finextra.

Megarundą finansowania określamy te rundy (okres, gdy fintech zbiera pieniądze od inwestorów), których wartość przekroczy 100 mln USD.

BNPL dynamicznie rozwija się także na japońskim rynku – podobne usługi co Paidy oferuje m.in. GoCardless czy EzyPay. Rozwiązanie Paidy cechuje to, że klient nie musi każdorazowo rejestrować się w sklepie internetowym, w którym chce dokonać zakupu. Po prostu wybiera opcję płatności Paidy, zatwierdza ją kodem SMS i potem dzieje się magia.

Trzy raty zamiast czterech

Paidy działa na japońskim rynku e-commerce od 2014 roku. Rok temu fintech ogłosił, że chce oferować swoją usługę dla 11 mln użytkowników. Obecnie jest ona dostępna na 700 tys. stronach internetowych. Warto odnotować, że fintechy BNPL cieszą się sporym zaufaniem ze strony inwestorów. Przykładem może być Klarna, która ostatnio pozyskała 1 mld USD.

Pozyskane środki mają pomóc w dotarciu do większych sklepów internetowych, a także wesprzeć rozwój nowej usługi ratalnej polegającej na rozłożeniu spłaty na trzy raty spłacane miesięcznie. Co interesujące, Paidy chwali się, że rozłożenie płatności na trzy równie raty jest pierwszą taką innowacją na japońskim rynku. Zwykle podmioty BNPL rozkładają płatności na 4 równe raty. Jak widać, akcent innowacyjności w usługach finansowych może być nawet aż tak prozaiczny.

/LP