Całkiem niedawno Deloitte poinformowało o nawiązaniu współpracy z polskim insurtechem. Partnerstwo obejmuje m.in. współpracę we wdrażaniu rozwijanego przez Quantee narzędzia do dynamicznej taryfikacji w ubezpieczeniach. Na obecnym etapie dotyczy ono jedynie Polski, ale w planach jest także ekspansja w regionie Europy Środkowej.
Quantee wyda pozyskane fundusze na dalszy rozwój
Pozyskane 3 miliony złotych pozwolą na dalszy rozwój polskiego insurtechu oraz przyspieszy planowaną ekspansje na rynki brytyjski oraz hiszpański. Celem Quantee jest umożliwienie budowy w pełni spersonalizowanych produktów w ofertach firm ubezpieczeniowych. Polska firma chce to realizować wykorzystując ich autorskie oprogramowanie oparte o sztuczną inteligencję.
Rundę inwestycyjną InsurTechu przeprowadził fundusz Nunatak Capital z udziałem FundingBox Deep Tech Fund. Powyższy fundusz Venture Capital skupia się głównie na inwestycjach w spółki oparte na rozwiązaniach data science i AI. Nunatak Capital działa w modelu Operational VC, oferując współpracującym startupom wsparcie zespołu data science.
Quantee zostało założone przez Dawida Kopczyka oraz Mateusza Gintrowskiego. Dawid, CEO Quantee jest licencjonowanym aktuariuszem i przepracował wiele lat dla firm ubezpieczeniowych Europy. Mateusz posiada natomiast ponad 13 lat doświadczenia i ma na koncie wiele sukcesów w sprzedaży zaawansowanych rozwiązań informatycznych dla firm z sektora finansowego i ubezpieczeniowego.
Od 2020 roku Quantee zrealizowało szereg pilotażowych projektów z firmami ubezpieczeniowymi, zyskując także swoich pierwszych klientów komercyjnych. Mowa tu m.in. o firmie DKV Seguros (Hiszpania) oraz InterRisk VIG (Polska).
Obecnie, dzięki technologii Quantee, firmy ubezpieczeniowe mogą precyzyjniej moderować swoje oferty. Rozwiązanie od polskiego insurtechu pozwala m.in. wyceniać produkty, dostosowywać je do indywidualnych preferencji klientów, a także w pełni wykorzystywać dane w czasie rzeczywistym.