Koniec marki BGŻ – Polacy przestaną rozszyfrowywać skrót i łamać języki

Kolejny duży partner Autenti. Elektroniczne podpisy w BGŻ BNP Paribas

Rebranding marki BGŻ BNP Paribas w Polsce nastąpi najprawdopodobniej 11 grudnia. Ma on na celu ujednolicenie rodzimej nazwy z obowiązującym brandem grupy na całym świecie. Przy okazji ułatwi klientom wypowiedzenie nazwy swojego banku.

Kolejna rodzima nazwa instytucji finansowej odchodzi do lamusa. Oficjalne zatwierdzenie nowej nazwy BNP Paribas nastąpi najprawdopodbniej na posiedzeniu akcjonariuszy spółki 11 grudnia 2018 roku. Francuscy właściciele chcieli już tę operację przeprowadzić cztery lata temu, tuż po przejęciu instytucji od holenderskiego Rabobanku, lecz wtedy nie zgodziła się na to Komisja Nadzoru Finansowego.

Bez niespodzianki

Mechanizm działania zagranicznych właścicieli, którzy przejmują rodzime podmioty funkcjonujące pod odrębną nazwą jest podobny, najpierw przez pewien okres czasu dany bank działa pod tą samą nazwą, a dopiero po kilku miesiącach przygotowywany jest cały proces rebrandingu, aby przyzwyczaić klientów do nowego logo i innych zmian, w tym proponowanych produktów. Cena takiej zmiany to zazwyczaj od kilku do kilkunastu milionów złotych zależy od stopnia korekty.

Pomysł podobnego rebrandingu BGŻ BNP Paribas powrócił na początku 2018 po przejęciu pakietu akcji Raiffisena w Polsce przez Grupę BNP Paribas już wtedy zapowiadano zmianę. Nic dziwnego trudno wyobrazić sobie kilku członowy tytuł banku, który trzeba byłoby zapamiętać, a tak będzie prosto i wygodnie.

Zmiany tego typu miały miejsce na polskim podwórku finansowym już wielokrotnie, w tym roku we wrześniu był to Bank Zachodni WBK, który zastąpił Santander. Wcześniej podobnych fuzji dokonano m.in. w BRE Banku, Banku Śląskim, Lukas Banku, AIG Banku, Nordea Banku czy innych podmiotach finansowych. W zapowiedziach jest jeszcze połączenie Banku Millenium i Euro Banku, gdzie zapewne też nastąpi odświeżenie marki.

Wspomaganie startupów

Warto przy tej okazji zaznaczyć, że dotychczas BGŻ BNP Paribas był jednym z liderów na polskim rynku finansowym, jeżeli chodzi o współpracę ze startupami fintechowymi. Przykładem jest choćby wdrożenie w banku rozwiązania od polskiego fintechu Autenti , który umożliwia zawieranie umów kredytowych na odległość – dzięki podpisowi elektronicznemu.

Więcej o wspólnych dokonaniach pisaliśmy np. tutaj. Mamy nadzieję, że tak pozostanie i synergia z fintechami, będzie dalej rozwijała się na dotychczasowym poziomie lub nawet ulegnie przyśpieszeniu.