Platforma Threads została uruchomiona w lipcu 2023 roku – to wtedy Elon Musk, właściciel X, postanowił wyzwać na pojedynek Marka Zuckerberga, właściciela Meta. To starcia na szczęście nie doszło, ale Threads notuje naprawdę solidne wyniki. Rok po starcie miał 175 mln użytkowników. Teraz udało się dobić do granicy 200 mln.
Threads kontra X, czyli Zuckerberg vs Musk
Dla porównania X (dawniej Twitter), miał w maju ponad 600 mln użytkowników miesięcznie – według informacji podawanych przez Elona Muska. Wielu długoletnim użytkownikom serwisu miała nie podobać się dziwna zmiana kierunku rozwoju platformy pod rządami Muska. Problemy dawnego Twittera były impulsem dla Meta do uruchomienia konkurencyjnego serwisu Threads, aby zaoferować klientom alternatywną przestrzeń do dyskusji online.
W ubiegłym roku Zuckerberg zasugerował, że Threads ma „duże szanse” na stanie się platformą z ponad miliardem użytkowników. Podczas ostatniego spotkania dotyczącego zysków, dyrektor generalny Meta również opisał platformę jako będącą na dobrej trajektorii wzrostu.
Meta ma koncentrować się przede wszystkim na krajach, w których jej zdaniem istnieje możliwość przejęcia większego udziału w rynku od X – na przykład w Japonii. Serwis The Verge podawał niedawno, że w przyszłym roku w Threads mogą pojawić się reklamy, chociaż konkretny plan miał nie zostać jeszcze ustalony. Serwis na razie przynosi straty, ale ma nie być to przeszkodą dla Mety i Zuckerberga.
Z kolei Elon Musk i platforma X mają obecnie pracować nad przyciskiem „nie lubię”. Odkrycia w kodzie aplikacji wskazują, że przycisk „nie lubię” może przyjąć formę ikony złamanego serca. Innowacja ma na celu ulepszenie sposobu rankingowania odpowiedzi, dzięki czemu interakcje użytkowników będą bardziej znaczące i konstruktywne.