Kiedy aplikacja Threads pojawiła się w App Store w lipcu 2023 roku Elon Musk nie krył swojego niezadowolenia. Na portalu X wyzywał nawet Marka Zuckerberga na pojedynek, do którego szczęśliwie nigdy nie doszło… Rok później Threads nadal jest na fali wzrostowej, ale nie tak dużej, jak miało to miejsce w momencie premiery. Z kolei Elon Musk nie podzielił się tak dokładnymi danym dla swojego serwisu X.
Meta rzuca wyzwanie Elonowi Muskowi. Jak radzi sobie Threads?
Podobnie jak w przypadku każdej sieci społecznościowej, a zwłaszcza w przypadku Threads, miesięczna liczba użytkowników stanowi tylko część historii wzrostu. Znamienne jest to, że w przeciwieństwie do Facebooka, WhatsApp i Instagrama, Meta nie udostępniła jeszcze dziennej liczby użytkowników. To może sugerować, że Threads wciąż generuje dużo ruchu od osób, które jeszcze nie są stałymi użytkownikami.
Serwis The Verge podaje, że znaczna część ruchu na Threads nadal pochodzi z promowania jej na Instagramie. Obie aplikacje korzystają z tego samego systemu kont, co na razie nie powinno się zmienić. Niemniej 175 mln użytkowników miesięcznie dla jednorocznej aplikacji to wciąż niezły wynik.
Mark Zuckerberg ma mieć nadzieję, że Threads stanie się kolejną aplikacją grupy z miliardem użytkowników. Meta ma koncentrować się przede wszystkim na krajach, w których jej zdaniem istnieje możliwość przejęcia większego udziału w rynku od X – na przykład w Japonii.
Na razie Threads nadal przynosi straty finansowe, ale raczej nie ma wątpliwości – Meta może pozwolić sobie na finansowanie serwisu w nieskończoność. Serwis The Verge pisze, że w przyszłym roku w Threads mogą pojawić się reklamy, chociaż konkretny plan miał nie zostać jeszcze ustalony. Biorąc pod uwagę celową decyzję Meta o marginalizacji polityki i zachęcaniu do publikowania lekkich w odbiorze treści, może to być atrakcyjne miejsce dla reklamodawców, którzy szukają alternatywy dla X.