Lisek.App to polski startup założony przez Marka Kośnika i Michała Krowińskiego. Sklep działa w Warszawie i okolicach, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Trójmieście, Łodzi i Katowicach. Zakupy w Lisku klienci mogą robić przez aplikację dostępną na telefony z systemem Android i iOS oraz w sklepie online przez stronę lisek.app. Aplikację Liska pobrało do tej pory ponad 1,2 miliona osób.

Odroczone płatności od PayPo dostępne w Lisek.App

Teraz sklep udostępnia płatności odroczone od PayPo. Dzięki temu klienci mogą robić zakupy i wybrać opcję zapłaty za 30 dni – bez dodatkowych kosztów, pod warunkiem, że spłacą należność w terminie. Już niemal co piąty Polak korzysta z płatności odroczonych, a w e-commerce udział tej metody przekroczył 70%. Tylko w listopadzie ubiegłego roku liczba transakcji BNPL wzrosła o ponad 40% rok do roku, osiągając wartość ponad 400 mln zł.

W kontekście PayPo warto przypomnieć, że fintech zaoferował własną kartę płatniczą, a obecnie ma z niej korzystać około 160 tys. klientów. Pozwala ona płacić później w sklepach online i stacjonarnych, a także w punktach usługowych. Firma wdraża również nowe funkcjonalności w aplikacji mobilnej, w tym możliwość weryfikacji tożsamości za pomocą usługi mObywatel.

Z kolei pod koniec lipca Lisek.App wdrożył w swojej aplikacji Agenta GPT (Agent Mode ChatGPT), któremu użytkownicy mogą zlecać wykonanie zakupów bez konieczności manualnego dodawania produktów do koszyka. Agent GPT potrafi samodzielnie wejść na stronę Lisek.App, wyszukać wskazane produkty, dodać je do koszyka i przygotować zamówienie. Wystarczy krótka rozmowa z ChatGPT w trybie Agenta, by AI przejął całość procesu zakupowego.

Podobne narzędzie zaoferował też Frisco – chodzi o Friscoacha, autorskiego asystenta zakupowego opartego na sztucznej inteligencji. To rozwiązanie łączące planowanie posiłków z automatyzacją zakupów, które dzięki pełnej integracji z ofertą sklepu online personalizuje cały proces – od pomysłu na danie, po finalizację zamówienia.