Friscoach ma wspierać użytkowników w planowaniu posiłków i podsuwać pomysły na dania. Narzędzie zostało opracowane przez wewnętrzny zespół Frisco we współpracy z zewnętrznymi partnerami technologicznymi.
Frisco wprowadza asystenta zakupów opartego na AI
Nowe rozwiązanie wykorzystuje mechanizmy generatywnej AI i analizy danych, aby lepiej rozumieć indywidualne potrzeby i zwyczaje użytkowników. Proponuje przepisy dopasowane do gustów i diety, a także automatycznie tworzy gotowe listy zakupów, które można ręcznie zoptymalizować lub dodać do koszyka jednym kliknięciem.
Nowa funkcjonalność jest w pełni zintegrowana z platformą e-commerce – informacje o dostępności, cenach i promocjach aktualizują się w czasie rzeczywistym. Personalizację wspiera m.in. ankieta startowa, w której konsumenci określają swoje preferencje kulinarne i dietetyczne. Asystent uwzględnia je w rekomendacjach, biorąc pod uwagę również sezonowość i aktualne oferty.

Jak działa Friscoach?
Sztuczna inteligencja “uczy się” użytkowników, analizując ich nawyki i upodobania na podstawie historii zakupów, wcześniejszych wyszukiwań oraz interakcji w czacie. W efekcie, z czasem ma oferować coraz bardziej precyzyjne i dopasowane rozwiązania. Friscoach rozumie mowę potoczną, synonimy i alternatywne nazwy potraw, a także potrafi dostosować styl rozmowy do klienta.
Jako redakcja Fintek.pl mieliśmy okazję przetestować Friscoacha jeszcze przed jego udostępnieniem szerszej grupie klientów. Asystent dostępny jest w aplikacji mobilnej Frisco – w prawym dolnym rogu. Po wejściu w zakładkę możemy spytać Friscoacha o polecenie kilku dań i przygotowania na tej podstawie listy zakupów. Jeśli zapytamy na przykład o pomysł na lekkostrawną kolację, to asystent zaproponuje nam potrawę – po jej wybraniu zobaczymy listę zakupów, które będą niezbędne do jej przygotowania. Możemy też poprosić o polecenie innego dania na podstawie wskazanych przez nas kryteriów.
Jest również opcja skorzystania z gotowych rekomendacji potraw z różnych kategorii – szybkie i proste, niskokaloryczne, wegetariańskie, czy bez glutenu. Można też przeglądać propozycje dotyczące śniadań, obiadów, kolacji, czy przekąsek. Po wybraniu interesującego nas dania zobaczymy listę potrzebnych produktów, a niżej przycisk „znajdź potrzebne składniki”. Tutaj ponownie asystent zaproponuje niezbędne produkty do przygotowania wskazanego dania – zostaje tylko dodać je do koszyka. Można też wybierać alternatywne produkty z listy.