– W ciągu 3 miesięcy bytności na rynku meksykańskim chcemy stać się w pełni operacyjni z naszymi brandami Loando.mx oraz aff44. W szerszej perspektywie czasowej, nasze plany skupiają się na bezpośredniej pracy ze wszystkimi kluczowymi graczami regionu. Zamierzamy również rozpocząć działalność na przynajmniej jednym dodatkowym rynku Ameryki Łacińskiej – komentuje Krzysztof Przybysz, CEO LOANDO Group (właściciel Loando.pl i pozyczkaportal.pl).

Loando Group w Meksyku

Populacja Meksyku wynosi prawie 130 mln. Ponad 60% mieszkańców posiada bieżący dostęp do internetu. Dodatkowo fakt, że Ameryka Łacińska to region, w którym króluje mobile sprawia, że Meksyk to bardzo interesujący kierunek dla wielu firm z branży fintech/lendtech.
Rynek meksykański, podobnie jak cały region kontynentalny rośnie w siłę. Momentami jest jeszcze nieuporządkowany, więc doświadczenie Grupy z dojrzałych rynków fintechowych, takich jak Polska czy Hiszpania, może ułatwić szybszy wzrost.

– Rynek nie jest jeszcze tak dojrzały jak ten europejski, ale mniejsza saturacja jest świetną okazją na to, żeby stać się jednym z lokalnych liderów. Wiele firm z sektora pożyczek online, z którymi współpracujemy w Europie już działa na rynku meksykańskim. Była to dla nas dodatkowa motywacja aby też się tam pojawić  – komentuje Michalina Maruszewska, Head of International Business Development w LOANDO Group (właściciel Loando.pl i pozyczkaportal.pl).

Na ten moment LOANDO Group będzie prowadzić działania zdalne z Polski. W swoich HQ, posiada silne zaplecze technologiczne, odpowiednie struktury i know-how. Ciągle rozwijany jest natomiast zespół międzynarodowy. Obecnie w jego skład wchodzą już 3 osoby, których pierwszym językiem jest hiszpański.

Równolegle Grupa finalizuje wstąpienie do hiszpańskiego związku Fintech & Insurtech. Następnym planem jest stania się częścią siostrzanej organizacji Fintech Iberoamerica. Celem obu związków jest dążenie do profesjonalizacji i rozwoju sektora fintech oraz wyznaczanie standardów i dobrych praktyk w działaniach.