Startup Minna Technologies został założony w 2016 roku w Goteborgu. Firma stworzyła platformę umożliwiającą użytkownikom zarządzanie subskrypcjami bezpośrednio z poziomu aplikacji bankowych.
Szwedzki startup Minna przejęty przez Mastercard
Platforma może również powiadamiać klientów o zbliżającym się zakończeniu bezpłatnego okresu próbnego, aby zapobiec obciążeniu ich opłatami, a także pomaga użytkownikom znaleźć najlepsze oferty. Usługi firmy są zintegrowane z aplikacjami i stronami internetowymi wielu dużych banków, w tym Danske Bank, Lloyds, Swedbank i ING.
Globalny rynek subskrypcji dynamicznie się rozwija. Jak wynika z raportu Juniper Research, obecnie na świecie funkcjonuje 6,8 mld aktywnych subskrypcji, a liczba ta ma wzrosnąć do 9,3 mld do 2028 roku. Mastercard zauważa jednak, że subskrypcje mogą być problematyczne dla konsumentów, zwłaszcza tych, którzy chcą modyfikować, rozszerzać lub anulować usługi. Firma twierdzi, że Mina może znacząco ułatwić zarządzanie subskrypcjami, oferując konsumentom większą prostotę i kontrolę nad usługami.
Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że Mastercard zamierza zredukować zatrudnienie o 3 proc. – ma to związek z planami reorganizacji, ogłoszonymi na początku bieżącego roku. W związku z planami firmy pracę może stracić około 1 tys. osób. Celem Mastercard ma być skupienie się na podstawowej działalności. Zgodnie ze słowami rzecznika operator płatności chce „przesunąć zasoby do obszarów wzrostu”.