Mastercard dołącza do grona znanych organizacji, które wykazują zainteresowanie światem metaverse. Wcześniej American Express złożył wnioski o rejestrację nazwy, logo oraz sloganów powiązanych ze świadczeniem usług w wirtualnej przestrzeni.
Natomiast JPMorgan stał się pierwszym bankiem, który otworzył swój cyfrowy salon w świecie Decentraland. Z kolei holding finansowy HSBC nabył wirtualne nieruchomości w grze The Sandbox opartej na blockchainie.
Mastercard zgłasza znaki towarowe związane z NFT i metaverse
Na podstawie złożonych przez Mastercard wniosków o rejestrację znaków można wywnioskować, że plany firmy względem świata wirtualnego obejmują dostarczanie szeregu różnych usług. Na wyróżnienie zasługuje zamiar przetwarzania transakcji dokonywanych wirtualnymi kartami w metaverse.
Jedno ze zgłoszeń dotyczy oprogramowania e-commerce, które ma umożliwić użytkownikom przeprowadzanie e-transakcji biznesowych w metaverse oraz w innych wirtualnych światach.
Wnioski o zastrzeżenie znaków towarowych Mastercard dotyczą również plików multimedialnych zawierających dzieła sztuki, tekst, audio i wideo, które są uwierzytelnione przy pomocy tokenów NFT.
W metaverse mają być organizowane różne wydarzenia, na przykład koncerty czy festiwale. W tym obszarze Mastercard również chce być obecne ze swoim logo. Jeden z dokumentów zgłoszeniowych obejmuje „wydarzenia i występy w metaverse w dziedzinie finansów, kryptowalut i NFT”.