Rozszerzenie działalności Mastercard w Warszawie i Gdańsku to element globalnej strategii firmy, której celem jest tworzenie centrów kompetencji wspierających cyfrową transformację sektora finansowego. Polska została wybrana przez Mastercard ze względu na obecność wysoko wykwalifikowanych ekspertów, centralne położenie w Europie oraz stabilne otoczenie regulacyjne – czytamy w komunikacie.

Rozwój centrów usług profesjonalnych Mastercard w Polsce

Warszawskie centrum usług profesjonalnych zatrudni kadrę specjalizującą się w strategicznym doradztwie i consultingu. Te zespoły będą wspierać klientów z całej Europy w takich obszarach jak analiza danych, rozwój produktów cyfrowych, cyberbezpieczeństwo, sztuczna inteligencja i budowa strategii biznesowych. Do 2028 roku liczba wykwalifikowanych pracowników ma wzrosnąć dwukrotnie, do ponad 300 osób.

Gdańskie centrum technologiczne Mastercard koncentruje się na otwartej bankowości i innowacjach opartych na danych, świadcząc usługi dla klientów na całym świecie. Do 2028 roku firma planuje zatrudnić tu około 100 wysoko wykwalifikowanych ekspertów. Wykorzystując doświadczenie z przejęcia duńskiej spółki Aiia w 2021 roku, zespół w Gdańsku rozwija rozwiązania z obszaru open finance.

– Polska od dawna jest jednym z kluczowych rynków Mastercard w Europie. Jestem dumna, że to właśnie tu powstają centra usług profesjonalnych Mastercard zatrudniające wysoko wyspecjalizowanych ekspertów. Potrzebujemy w Polsce miejsc, które odgrywają kluczową rolę w bezpośrednim kontakcie z klientami i wspierają rozwój nowoczesnych rozwiązań w ekosystemie finansowym. To właśnie one wzmacniają naszą pozycję, jako znaczącego centrum finansowego na mapie świata – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.

Mastercard współpracuje także z Polskim Standardem Płatności, najpierw stając się jego udziałowcem, a następnie wspierając rozwój płatności zbliżeniowych BLIK i ich międzynarodową dostępność. Dodatkowo amerykański gigant przejął również polski fintech Trevica, który dziś działa, jako jednostka Mastercard Processing i pełni strategiczną rolę centrum operacyjnego w Europie. Warszawa jest jednym z głównych ośrodków technologicznych firmy, obsługującym klientów w 34 krajach regionu i poza nim – czytamy w komunikacie.

Niedawno pisaliśmy, że Mastercard nawiązał współpracę z ITCard i NCR Alteos, aby umożliwić wypłatę z bankomatów bez konieczności podawania kodu PIN. Wystarczy telefon i biometryczna autoryzacja. W Polsce z usługi jako pierwsi mogli skorzystać klienci VeloBanku.