Konsumenci stali się bardzo wrażliwi na ekologię, również w finansach. To globalny trend. Z badania Mastercarda wynika, że ok. 85% dorosłych ludzi deklaruje gotowośc do podjęcia osobistych działań, które pomogłyby w zwalczaniu problemów środowiskowych.

Ponad połowa ankietowanych twierdzi, że zmniejszenie śladu węglowego jest teraz kluczowe, a prawie 60% respondentów twierdzi, że ich świadomość względem problemów klimatycznych znacznie wzrosła. Postawy te przybrały na sile w czasie pandemii COVID-19. Wygląda zatem na to, że nowe narzędzie opracowane wspólnie z fintechem Doconomy będzie strzałem w dziesiątkę.

Nowa funkcja w aplikacjach mobilnych fintech, która podbije serca konsumentów?

Mastercard Carbon Calculator ma informować konsumentów o śladzie węglowym ich zakupów, aby mogli podejmować bardziej rozważne decyzje o swoich wydatkach i przyczyniać się do odtwarzania lasów. Obliczenia w kalkulatorze podzielone są na różne kategorie – ślad węglowy bazuje na wskaźnikach opracowanych przez Aland Index Solutions, który oferuje usługę opartą na chmurze umożliwiającą obliczanie emisji CO2 dla rynku płatniczego i finansowego.

To narzędzie dobrze wpisujące się w rozwiązania typu ESG, które w coraz większym stopniu wdrażane są przez największe światowe brandy. Niewykluczone zatem, że kalkulator śladu węglowego niebawem stanie się ficzerem typu must have w każdej aplikacji bankowej i fintech – tak jak BLIK.

Najpierw była aplikacja DO

Mastercard i Doconomy nawiązały współpracę w 2019 roku wprowadzając na rynek aplikację DO, która umożliwiała właśnie śledzenie śladu węglowego, a także jego kompensację poprzez przeznaczanie środków na proekologiczne projekty. Do aplikacji wydawana była biodegradowalna karta płatnicza. W styczniu 2021 roku Doconomy dołączyło do Priceless Planet Coalition – inicjatywy Mastercard, którego celem jest posadzenie 100 mln nowych drzew do 2025 roku.

Sam fintech Doconomy powstał w Szwecji w 2018 roku od samego początku stawiając sobie za cel wspieranie ludzi w prowadzeniu ekologicznego trybu życia poprzez udostępnianie prostych usług bankowości mobilnej pozytywnie zmieniających nawyki użytkowników na bardziej eko-friendly.