Nowa strategia nosi nazwę „Od ikony mobilności do ikony możliwości”. Główne cele mBanku to działania na rzecz ESG, rozwój bankowości detalicznej, aktywne działanie na rynku e-commerce oraz rozwijanie cyfrowej bankowości korporacyjnej.

Bankowość detaliczna i platforma e-commerce od mBanku

W komunikacie czytamy, że udzielanie kredytu hipotecznego będzie odbywać się cyfrowo. mBank wkrótce uruchomi też własne towarzystwo funduszy inwestycyjnych, które odpowie na potrzeby bogacących się klientów. Poszerzona zostanie również oferta dla młodych klientów – to na nich mają zostać skoncentrowane działania akwizycje.

– Jako lider bankowości mobilnej chcemy, aby w ciągu kilku lat połowa sprzedaży i obsługi klienta odbywała się w kanale mobilnym. Aby to osiągnąć, wprowadzimy w naszej aplikacji nowe usługi, które ułatwią załatwianie spraw online. W najbliższych latach bank zaoferuje asystenta płatności, pomagającego zarządzać finansami, oraz udostępni miejsce do bezpiecznego przechowywania dokumentów klientów – mówi Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej.

mBank udostępni także panel do zarządzania biznesem, wspierający małe firmy w codziennej działalności: od spraw administracyjnych, przez księgowość, aż po zagadnienia prawne.

mBank będzie zwiększać udział w obsłudze segmentu e-commerce. To oznacza wsparcie internetowych sprzedawców, zarówno w bankowości detalicznej, jak i korporacyjnej (segment małych i średnich przedsiębiorstw). Sprzedających i kupujących będzie obsługiwać m.in. dzięki znanym już narzędziom, bramce płatności mBanku – Paynow oraz mOkazjom, które zmienią się w platformę e-commerce.

mBank neutralny klimatycznie do 2050 roku

Do 2025 roku 90 proc. klientów korporacyjnych ma podpisywać umowy elektronicznie. Proces kredytowy dla klientów korporacyjnych zostanie gruntownie przebudowany, aby był bardziej przyjazny i przewidywalny.

– Zapewnimy 10 mld złotych finansowania zielonym branżom, takim jak OZE, elektromobilność i recykling. Chcemy być liderem ekotransformacji – mówi Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.

Bank zamierza skupiać się także na agendzie ESG. Każdy wprowadzany do oferty produkt będzie oceniany pod kątem jego wpływu na środowisko i społeczeństwo. Czynniki ESG znajdą się też w kryteriach oceny pracy ponad 100 kluczowych menedżerów mBanku.

Do 2050 roku mBank ma stać się w pełni neutralny klimatycznie, a do 2030 roku chce osiągnąć neutralność klimatyczną w zakresie pierwszym i drugim. Bank będzie też wymieniać flotę na pojazdy o niskiej emisyjności, zmniejszać ilość odpadów, wciąż eliminować papier z procesów oraz plastikowe karty.