Rundzie inwestycyjnej przewodził Abu Dhabi Growth Fund. Udział wzięli w niej także inwestorzy tacy jak Accel, Goodwater, Coatue oraz Alpha Wave Ventures.
Monzo podwaja przychody i pozyskuje 500 mln USD
Serwis Finextra donosi, że w tym roku brytyjski challenger bank Monzo podwoił przychody, pozyskując miesięcznie około 100 tys. nowych klientów. W sumie fintech ma już ponad 5 milionów klientów, w tym 300 tys. to użytkownicy płatnych planów. Ponadto już przeszło 100 tys. osób korzysta z oferty kont firmowych.
Monzo w trakcie pandemii wdrażał nowe produkty, z których pochodzi mniej więcej 25% jego przychodów. Jedną z ostatnich nowości od challenger banku jest rozwiązanie z zakresu BNPL. Zgodnie z zapowiedziami fintech wszedł na rynek odroczonych płatności, udostępniając w swojej aplikacji pilotaż usługi „Monzo Flex”. Pozwala ona rozłożyć płatność na 3 nieoprocentowane raty. Klienci mogą skorzystać także z opcji 6 bądź 12 rat, wtedy jednak są już naliczane odsetki.
– Ta runda finansowania jest rezultatem fantastycznego roku dla Monzo. Byliśmy świadkami rekordowych przychodów, wprowadziliśmy nowe produkty i narzędzia, a także utrzymaliśmy dużą popularność naszych usług. Zatrudniliśmy kilka niesamowitych talentów – mówi TS Anil, CEO Monzo.
Mijający rok to jednak nie tylko same sukcesy Monzo. Challenger bank we wrześniu był zmuszony do porzucenia planu pozyskania licencji bankowej w USA. Dodatkowo obecnie prowadzone jest postępowanie przez Financial Conduct Authority, w sprawie przestrzegania procedur AML. Ponadto fintech nadal nie osiągnął rentowności, notując straty zarówno w 2019 r., jak i w 2020 roku.