Szef Instagrama, Adam Mosseri, poinformował w serwisie Threads, że kliknięcie nowego przycisku będzie miało charakter prywatny – inni użytkownicy nie zobaczą reakcji “nie lubię”, a osoba, której komentarz został odrzucony, nie otrzyma powiadomienia. Głównym celem tej funkcji jest umożliwienie użytkownikom dyskretnego sygnalizowania, że dany komentarz jest nieodpowiedni lub nieistotny.
Czytaj także: Meta luzuje zasady moderacji treści. Mniej cenzury i więcej wolności słowa?
Instagram wprowadzi przycisk „nie lubię” dla komentarzy
Mosseri dodał też, że Instagram może wykorzystać te sygnały do zmiany rankingu komentarzy – te z największą ilością przycisków “nie lubię” będą mniej widoczne dla użytkowników. “Mamy nadzieję, że pomoże to uczynić komentarze na Instagramie bardziej przyjaznymi” – podkreślił Mosseri. Meta potwierdziła doniesienia, podkreślając, że celem zmian jest zwiększenie kontroli użytkowników nad treściami, które widzą.
„Testujemy nowy przycisk obok każdego komentarza do postu Reel lub Feed, aby użytkownicy mogli prywatnie zasygnalizować, że nie czują się dobrze z tym konkretnym komentarzem lub nie uważają go za istotny. Na początek testujemy to z bardzo małą grupą osób. Później możemy również przetestować przenoszenie tych komentarzy niżej, aby pomóc stworzyć lepsze wrażenia” – podkreślił rzecznik firmy.
System oceny komentarzy na podstawie głosów „za” i „przeciw” od lat funkcjonuje na platformie Reddit. Tam liczba głosów wpływa bezpośrednio na widoczność komentarzy. Instagram, choć wprowadza podobne rozwiązanie, nie ujawnił jeszcze, czy głosy „nie lubię” będą miały taką samą wagę w algorytmach sortujących komentarze.
Ostatnio pisaliśmy, że Instagram ogłosił wprowadzenie nowego rozwiązania umożliwiającego użytkownikom dzielenie się swoją lokalizacją na żywo za pośrednictwem DM (bezpośrednich wiadomości). Aplikacja tym samym rzuca wyzwanie między innymi Snap Mapie od Snapchata, czy Find My firmy Apple. Te rozwiązania od lat są popularne wśród użytkowników chcących śledzić lokalizację swoich znajomych i bliskich.
Dodatkowo Instagram zapowiedział wprowadzenie nowej funkcji, która pozwoli użytkownikom zresetować algorytm rekomendacji treści. Narzędzie to, skierowane do osób, które czują, że wyświetlane im treści przestały odpowiadać ich aktualnym zainteresowaniom, umożliwia rozpoczęcie procesu personalizacji od nowa. Funkcja obejmie rekomendacje w zakładkach Eksploruj, Reels oraz w głównym kanale aplikacji.