TapiX to oparta na chmurze, działająca w strukturze REST API usługa, która przekształca surowe dane transakcyjne z kart w znaczące informacje zawierające nazwę i logo sklepu, adres z GPS oraz kategoryzację firm.

Warto przypomnieć, że Twisto wydłużyło ostatnio termin zapłaty za zakupy w sklepach internetowych z 21 do 30 dni. Zmiany weszły życie od 7 czerwca bieżącego roku.

Współpraca, która umożliwiła monitoring zakupów

Działała to tak, że klient dokonując płatności kartą w punkcie sprzedaży wysyła informację do banku o tym, że transakcja została przeprowadzona. Następnie bank wywołuje TapiX REST API z zapytaniem o lokalizację płatności, poprawną nazwę sprzedawcy, logo sprzedawcy, adres URL i Google Place ID. Na koniec klient może przejrzeć w aplikacji bankowej dokładną historię transakcji, których dokonał. TapiX sprawdza się też przy realizowaniu płatności identyfikując np. comiesięczne subskrypcje za takie usługi, jak Netflix czy Spotify.

Dzięki TapiX, fintech ma pełniejszy wgląd do danych transakcyjnych klientów, dzięki czemu może zaoferować im bardziej przyjazny sposób monitorowania wydatków. Na przykład, w szczegółach transakcji widać logo i nazwę sprzedawcy. Dodatkowo, klienci mogą sprawdzić, gdzie został dokonany zakup, klikając na mapę w szczegółach transakcji.

Rozwiązanie TapiX dostarcza czeski fintech Dateio, z którym Twisto współpracuje od 2017 roku. Dateio działa obecnie w Czechach, Polsce, Słowacji, Rumunii i Holandii.

Fintech Twisto zostanie przejęty przez australijskiego jednorożca – firmę Zip. Kwota transakcji będzie oscylowała w graniach 100 mln EUR, a finalizacja akwizycji spodziewana jest w IV kwartale 2021 roku.