Dzięki dedykowanej i stworzonej na potrzeby obsługi wirtualnych zakupów aplikacji Klarna Store App, pracownicy sklepów mogą udostępniać zdjęcia i wideo z produktami oraz prezentować je na żywo bezpośrednio z miejsca wykonywania swojej pracy.
Wprowadzenie do oferty usługi Virtual Shopping to efekt ubiegłorocznego przejęcia przez Klarnę platformy zakupów społecznościowych Hero.
Klarna udostępnia opcję wirtualnych zakupów
Wirtualne zakupy z Klarną są już dostępne dla ponad 300 marek, w tym Levi’s, Hugo Boss i Herman Miller. Konsumenci mogą kupować wszystko, co znajdą w ofercie sklepu internetowego, ale jednocześnie, bez wchodzenia do salonu sprzedaży, otrzymują benefity dotychczas zarezerwowane dla stacjonarnych zakupowiczów – wskazówki i porady od pracowników fizycznych sklepów, doradzających im w procesie zakupowym.
Ponadto dzięki opcji live stream i możliwości wymiany wiadomości z konsultantem w sklepie stacjonarnym, konsumenci mogą oglądać filmy i zdjęcia produktów z bliska, a także dema produktów bezpośrednio ze sklepu. W ten sposób dowiadują się, jak ubranie prezentuje się na wieszaku, jaki jest rzeczywisty odcień kosmetyku czy wielkość mebla.
Rozwiązanie jest dostępne na 18 rynkach, w tym w Polsce, USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Australii, Nowej Zelandii, Norwegii, Danii, Francji, Holandii, Belgii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech i Szwecji. Na kolejnych rynkach pojawią się do końca 2022 roku.
Jak działają wirtualne zakupy z Klarną?
- Dla kupujących: Klikając w ikonę wirtualnych zakupów na stronie internetowej sklepu zintegrowanego z Klarną, klienci łączą się z ekspertem w sklepie stacjonarnym. Po połączeniu mogą rozmawiać na czacie, otrzymywać zdjęcia i filmy, śledzić rekomendacje produktów, a nawet prowadzić rozmowę wideo, odtwarzając w ten sposób doświadczenia ze sklepu stacjonarnego.
- Dla sprzedawców: Sprzedawcy zintegrowani z Klarną mogą z łatwością dodać funkcję wirtualnych zakupów do swoich sklepów internetowych, tym samym zapewniając kupującym prawdziwe doświadczenie omnichannel. Po jej włączeniu, mogą uzyskać wgląd w przeprowadzone rozmowy i dane sprzedażowe, co pozwala im na bieżąco śledzić i poprawiać ogólne wyniki. Pracujący w sklepie stacjonarnym eksperci łączą się z kupującymi online za pomocą nowej, dedykowanej sprzedawcom aplikacji Klarna Store App, dostępnej dla systemów iOS i Android. Po nawiązaniu połączenia mogą rozpocząć interakcję z konsumentami za pomocą wiadomości tekstowych, czatu i rozmowy wideo, co ułatwia przekazywanie spersonalizowanych porad, umówienie wizyty w sklepie i podtrzymywanie kontaktu.