Pierwsza edycja konferencji Fintech & e-commerce linking days 2022 była przede wszystkim idealną okazją do integracji branży fintech, ze środowiskami akademickimi, czy szerokim światem e-commersu. Całemu eventowi przewodziły tematyka nowości, trendów i wyzwań stojących przed technologiami w przyszłości sprzedaży. Nic więc dziwnego, że wśród naszych wywiadach zagościła m.in. piaskownica BIK.

Nowy projekt BIK obejmuje ponad 700 typów danych

W trakcie eventu rozmawialiśmy z Andrzejem Zduńczykiem, dyrektorem departamentu rozwoju produktów BIK. Zaprezentowana przez niego „kopalnia danych” obejmuje jak na razie tylko w Łodzi, ale tym co zaskakuje to „złożoność” projektu. Okazuje się bowiem, że udostępniane dane podzielone zostały na ponad 700 typów danych w 4 kategoriach. Przy odpowiednim rozwoju tego rozwiązania oraz poszerzeniu zakresu o kolejne miasta, BIK będzie posiadać w przyszłości potężne narzędzie analityczne.

— Dostęp do licznych zewnętrznych danych, mają teraz nie tylko duże podmioty, ale także początkujące firmy oraz fintechy. Serdecznie zapraszam wszystkich tych, którzy jeszcze nie spróbowali, żeby pobawili się zabawkami w naszej piaskownicy. W szczególności liczę na małe – rozwijające się firmy, które chciałyby wypróbować nasze rozwiązanie. Zakładam, że docelowo umieszczą je ostatecznie w wachlarzu swoich rozwiązań. — powiedział Andrzej Zduńczyk, dyrektor departamentu rozwoju produktów BIK.