Nowa funkcja obejmuje zarówno produkty nowe, jak i używane i dostępna jest w najpopularniejszych kategoriach, takich jak: moda, elektronika, dom i ogród, sport czy artykuły dziecięce. To właśnie w tych segmentach klienci najczęściej korzystają z odroczonych płatności. Jak wynika z danych PayPo, 55% transakcji BNPL dotyczy elektroniki, 47% – odzieży i obuwia, a 34% – wyposażenia domu i ogrodu.
OLX z nową opcją płatności. Kup teraz, zapłać za 30 dni
Z nowej metody będzie można skorzystać przy zakupach o wartości powyżej 200 zł, co – jak podaje PayPo – odpowiada średnim zachowaniom zakupowym użytkowników, którzy zazwyczaj wybierają odroczenie płatności przy kwotach 250–300 zł. Wprowadzenie PayPo właśnie teraz nie jest przypadkowe – zbliża się bowiem okres wzmożonej aktywności zakupowej: Black Friday, święta oraz zimowe wyprzedaże, czyli czas, gdy klienci szczególnie chętnie sięgają po elastyczne formy płatności – czytamy w komunikacie.
Funkcja jest już dostępna dla wszystkich kupujących korzystających z opcji Przesyłka OLX i robiących zakupy od zweryfikowanych sprzedawców. Aby zapłacić przez PayPo, należy wybrać tę metodę podczas finalizacji zakupu. Sprzedawcy, którzy chcą oferować płatności odroczone w swoich ogłoszeniach, muszą przejść jednorazową weryfikację PayU – po jej zakończeniu opcja PayPo automatycznie pojawi się w ich ofertach.
Z odroczonych płatności od PayPo ma już korzystać ponad 2,1 mln użytkowników, czyli niemal dwa razy więcej niż trzy lata temu. W samym 2024 roku Polacy zrealizowali 17,1 mln transakcji o łącznej wartości 5 mld zł. Według danych firmy, po odroczone płatności najczęściej sięgają osoby, które chcą lepiej kontrolować domowy budżet i planować większe wydatki – aż 64% użytkowników deklaruje, że przed zakupem ustala sobie finansowy limit.
Ostatnio pisaliśmy, że PayU oraz PayPo ogłosiły rozpoczęcie współpracy na rynku rumuńskim. W ramach partnerstwa PayU włącza do swojej oferty rozwiązanie BNPL od PayPo, co ma umożliwić klientom wygodniejsze zakupy na jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce i płatności cyfrowych w Europie.


