Przypominamy, że zgodnie z zapisami zawartymi na stronie InPost, firma nigdy nie wysyła SMS-ów z informacją o dopłatach. Wszelkie dane na temat rozliczeń pojawiają się wyłącznie w Managerze Paczek lub na fakturze.
– Przed nami czas obniżek cenowych oraz Świąt Bożego Narodzenia. Szczególnie w tym czasie powinniśmy zachować ostrożność, ponieważ przestępcy będą szukać nowych sposobów, by nas okraść – mówi Karolina Wrońska z CyberRescue.
CyberRescue ostrzega przed fałszywymi SMS-ami
Kwota dopłaty podana w wiadomości, rzekomo wysłanej przez InPost, jest niewielka – wynosi 4,27 PLN. Jej uregulowanie ma być koniecznie, aby móc odebrać przesyłkę. W SMS-ie znajduje się link, który przenosi do fałszywej strony płatności. Podając na niej dane logowania do bankowości można stracić wszystkie środki z rachunku bankowego.
W przypadku otrzymania wiadomość z nieznanego źródła, nie należy pochopnie otwierać przesłanych linków. Najlepiej skontaktować się z firmą, która rzekomo jest nadawcą. Jeśli SMS okaże się oszustwem, należy zablokować numer, z którego został on wysłany, a wiadomość usunąć.
To kolejna metoda stosowana przez oszustów, która polega na podszywaniu się pod znane marki. Ostatnio CyberRescue ostrzegało przed fałszywymi wiadomościami, których nadawcą jest rzekomo PGE. Ofiara otrzymuje SMS informujący o obowiązku uregulowania płatności, inaczej danego dnia zostanie odłączona jej energia elektryczna.
Jeszcze wcześniej głośno było o fałszywych konkursach Media Markt. Oszuści podszywają się pod popularną sieć sklepów i wysyłają wiadomość e-mail o zdobyciu nagrody. Ofiara w celu jej odebrania musi podać dane karty płatniczej. W ten sposób uruchamia płatną subskrypcję.
CyberRescue w październiku br. poinformowało o nowej metodzie oszustwa, które polega na wysłaniu do ofiary wiadomości e-mail z informacją o konieczności weryfikacji danych do konkretnego dnia, aby otrzymać przesyłkę. W ten sposób można stracić ponad 100 PLN co dwa tygodnie.