Payair to szwedzka spółka istniejąca na rynku od ponad 10 lat, ale od 2019 roku posiada biuro także w Łodzi. Za jego rozwój odpowiada duet Paweł Trybulski oraz Piotr Gorzechowski. Co dokładnie oferuje fintech?
Noszenie karty powoli odchodzi w przeszłość. Smartfony są znacznie wygodniejszym i bardziej bezpiecznym rozwiązaniem, m.in. dzięki rozpowszechnionej technologii NFC. Dla wszystkich sprzedawców istotne stały się zarówno przejrzystość jak bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji. Na co się jednak zdecydować?
Fintech Payair stawia na Click to Pay
Obecnie Visa, Mastercard i American Express mocno rozwijają swój wspólny projekt, czyli Click to Pay. Zarówno reguły działania API (ang. application programming interface) jak i zestaw narzędzi dla programistów niezbędny w tworzeniu aplikacji (SDK) muszą być intuicyjne oraz godne zaufania.
Payair, nieprzerwanie od 2012 roku, posiada najwyższy poziom certyfikacji PCI-DSS (level 1), a kilka miesięcy temu w fintech zainwestował Mastercard. Firma współpracuje także z takimi gigantami jak Visa czy American Express.
Ich ofertę można w zasadzie podzielić na dwie główne sekcje. Po pierwsze Payair posiada rozwiązania adresowane do banków (Issuers), które można łatwo integrować z systemami backendowymi lub aplikacjami mobilnymi.
Po drugie, oferta szwedzkiego fintechu to także produkty przeznaczone dla PSPs/Acquirers. Mowa tu m.in. o cyfrowych portfelach dla e-commerce, takich jak Google/Apple/Samsung Pay, czy właśnie Click to Pay (SRC).
Proponowane przez Payair cyfrowe portfele dla e-commerce umożliwiają użytkownikom realizowanie transakcji bez konieczności wprowadzania danych swojej karty płatniczej. Takie ograniczanie obecności danych w sieci to znaczna przeszkoda dla cyberprzestępców. Zbliżeniowy SDK Payair umożliwia także bankom wydawanie i digitalizację kart klienta bezpośrednio na Androida oraz realizację płatności zbliżeniowych.
Główni klienci szwedzkiego fintechu to przede wszystkim banki (issuers) oraz PSPs (payment service providers) z Europy Północnej oraz Środkowej. Nie powinien zatem nikogo dziwić fakt, że wraz z falą popularności rozwiązań Click to Pay w Europie, Mastercard zdecydował się w nich w zeszłym roku solidnie zainwestować.