Visa Mobile powstała z myślą o użytkownikach smartfonów i pozwala płacić za zamówienia w internecie bez przepisywania danych karty w czasie wykonywania płatności. Aby zrealizować transakcję, posiadacz karty powinien wpisać swój numer telefonu podczas płatności i zatwierdzić ją na smartfonie – w aplikacji banku lub aplikacji Visa Mobile.

Jako pierwszy Visa Mobile wdrożył serwis Przelewy24 w maju ubiegłego roku. Teraz rozwiązanie jest dostępne również dla sklepów internetowych korzystających z usług płatniczych za pośrednictwem eCard.

Visa Mobile już dostępne w eCard

Rozwiązanie Visa Mobile powstało z myślą o jeszcze szybszych i bardziej intuicyjnych płatnościach kartami w internecie, które wciąż będą tak samo bezpieczne, dzięki tokenizacji. Jest to dodatkowa warstwa ochrony oraz serce systemu płatności mobilnych. Wierzymy, że bezpieczeństwo w połączeniu z łatwością i szybkością płatności z wykorzystaniem Visa Mobile, mogą sprawić, że zakupami online zainteresuje się jeszcze więcej osób, co pomoże także zwiększyć sprzedaż firmom – mówi Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.

Aby rozpocząć korzystanie z Visa Mobile należy aktywować usługę w aplikacji mobilnej banku lub zainstalować na telefonie dedykowaną aplikację Visa Mobile. Płatności Visa Mobile są dostępne dla klientów: ING Banku Śląskiego, Nest Banku, Banków Spółdzielczych z Grupy BPS i Banku BPS SA., Banków spółdzielczych z Grupy SGB i SGB-Banku SA., Krakowskiego Banku Spółdzielczego, Banku Spółdzielczego z Brodnicy oraz SKOK-ów. Kolejne banki już pracują nad wdrożeniem.

Wszystkie płatności dokonane z wykorzystaniem Visa Mobile są chronione tak, jak każda inna transakcja kartą, czyli i w tym przypadku obowiązuje tzw. chargeback. Procedura ta oznacza, że bank płacącego może próbować odzyskać od sprzedawcy pieniądze za wadliwe albo niedostarczone zakupy opłacone kartą Visa.

Dla wielu klientów ważny może być również fakt, że transakcja opiera się o token. Token w płatnościach zastępuje dane karty, zamieniając je w skomplikowany szyfr. Każdy token jest unikatowy – niemożliwy do odczytania i wykorzystania przez oszustów. Kupujący za każdym razem potwierdza płatność na swoim smartfonie, zabezpieczonym hasłem, kodem PIN lub technologią biometryczną (jeśli jest dostępna w urządzeniu), dlatego będzie on jedyną osobą zatwierdzającą transakcje.