Na polskim rynku głośnym echem odbijają się kampanie reklamowe platformy, w których za każdym razem rozbrzmiewają hity muzyczne. Pierwsza reklama telewizyjna Shopee, która wzbudziła gorące emocje, w ciągu zaledwie jednego dnia zanotowała 10 mln odsłon online. Po roku swojej działalności w Polsce, we wrześniu 2022 r., Shopee wystartowało z największą dotychczasową kampanią sprzedażową, 9.9 Dzień Super Zakupów, której towarzyszy muzyka Sławomira, pierwszego ambasadora marki Shopee w Polsce.

Większość użytkowników Shopee to osoby między 18 a 30 rokiem życia. Stale rośnie jednak liczba osób starszych, w wieku powyżej 50 roku życia. Chociaż najbardziej aktywni są kupujący z Warszawy, Krakowa i Wrocławia, to jednak coraz więcej zamówień spływa również od osób spoza dużych miast.

Sieć lokalnych sprzedawców Shopee

Model biznesowy Shopee zakłada systematyczne budowanie sieci sprzedawców – co istotne, nie tylko z zagranicznych rynków, ale przede wszystkim – firm lokalnych, działających na danym rynku. Misją Shopee jest wspieranie rozwoju gospodarki cyfrowej, między innymi poprzez umożliwianie firmom bezproblemowego, prostego rozpoczęcia sprzedaży internetowej – mówi Michał Tykarski, Business Development Director w Shopee.

W tym celu na platformie bezpłatnie dostępne jest Centrum Edukacji Sprzedawcy, zawierające materiały o różnym stopniu zaawansowania – przeznaczonych zarówno dla osób, które nigdy wcześniej nie prowadziły sprzedaży online, jak i bardziej doświadczonych sprzedawców. Na podobnej zasadzie działa uruchomiony niedawno kanał na YouTube – Shopee Masters, gdzie dostępne są materiały eksperckie i webinary dotyczące prowadzenia sprzedaży na platformie, skutecznego promowania i rozwijania swojego biznesu online.

Udział we wszystkich webinarach organizowanych przez ekspertów Shopee jest bezpłatny. Ponadto od samego początku współpracy z platformą każdy sprzedawca dostaje dostęp do Centrum Sprzedawcy Shopee, które pomaga zarządzać wszystkimi operacjami w sklepie – począwszy od wystawiania ofert, przez zarządzanie płatnościami, aż do realizacji przesyłek dzięki Zintegrowanej Logistyce Shopee.

W ciągu minionego roku na platformie zarejestrowało się już ponad 53 tysiące polskich firm, które obecnie mają ponad 15 milionów aktywnych ofert. Przykładowo, podczas trwającej kampanii 9.9 najlepsi sprzedawcy z kategorii FMCG zanotowali średnio 2-3-krotny wzrost liczby zamówień.

9.9 Dzień Super Zakupów

Znakiem rozpoznawczym Shopee są „dwucyfrowe” kampanie sprzedażowe, które swój finał mają zawsze w imieniny miesiąca. Użytkownicy platformy już zaznajomili się z ich przebiegiem i wiedzą, kiedy mogą spodziewać się najlepszych ofert. Potwierdzają to dni i godziny największej aktywności kupujących. Od początku kampanii 9.9 najwięcej kupujących było na platformie 22 sierpnia, czyli w dniu startu promocji oraz 23 sierpnia – w dniu, kiedy oferty w Okazjach Dnia można było kupić nawet z 90-procentową zniżką.

Oprócz comiesięcznych kampanii sprzedażowych, inną powszechnie rozpoznawalną cechą platformy jest oferowanie użytkownikom dodatkowej ochrony zakupów w postaci Gwarancji Shopee, obejmującej wszystkie oferowane produkty. Ma ona na celu zadbać o bezpieczeństwo i spokój użytkowników i polega na czasowym wstrzymaniu płatności dla sprzedawcy, do momentu aż kupujący potwierdzi otrzymanie przesyłki zgodnej z zamówieniem. Dla użytkowników niezwykle ważna może być również możliwość dokonania zwrotu towaru za darmo – Shopee bierze na siebie koszty zwrotów, niezależnie od powodu ich dokonania.