Współpraca ma na celu poprawę jakości usług, zwiększenie niezawodności procesu logistycznego i zapewnienie zasięgu dostaw w całym kraju, a w konsekwencji podniesienie zadowolenia klientów z usług obydwu firm – czytamy w komunikacie.

Szybsze dostawy Poczty Polskiej w ramach partnerstwa z Temu

Zeszłej zimy Temu uruchomiło model Local-to-Local w Polsce, aby zachęcać polskie lokalne firmy do sprzedaży na platformie. Firma ma dążyć do tego, by 80% europejskiej sprzedaży było zaopatrywane i wysyłane z lokalnych magazynów – czytamy w komunikacie.

Od globalnego debiutu we wrześniu 2022 r. Temu rozszerzyło swoją działalność na ponad 90 rynków na całym świecie, oferując szeroki wybór towarów w konkurencyjnych cenach. W 2024 r. Temu zostało uznane za najlepszą aplikację polecaną przez Apple i zdobyło polską nagrodę Blix za najlepszą promocję.

Niemniej ostatnio platforma Temu znalazła się pod lupą UOKiK-u. Jak duża jest obniżka? Klienci Temu mogą tego nie wiedzieć. Brak informacji o najniższej cenie z 30 dni przed promocją lub podawanie jej nieprawdziwej wartości – to zarzuty stawiane przez prezesa UOKiK. Temu grozi kara do 10 proc. obrotu. Za sprzedaż prowadzoną na terenie Polski odpowiada irlandzka spółka Whaleco Technology Limited z siedzibą w Dublinie. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił jej zarzuty prezentowania cen promocyjnych w sposób sprzeczny z prawem.

Z kolei Poczta Polska, PKO Bank Polski i KIR podpisały niedawno list intencyjny, dotyczący współpracy nad nowym rozwiązaniem – usługą e-Doręczeń, która będzie dostępna bezpośrednio z poziomu bankowego serwisu internetowego. Dzięki temu rozwiązaniu klienci banku będą mogli odbierać urzędową korespondencję elektronicznie. Usługa e-Doręczeń to cyfrowy odpowiednik listu poleconego.