Klienci poczty realizują coraz więcej płatności w formie bezgotówkowej zarówno w placówkach pocztowych jak i u kurierów. W ciągu 8 m-cy 2021 r. liczba transakcji kartami wzrosła o 14 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2020. Natomiast liczba transakcji BLIKIEM wzrosła aż o 115 proc – czytamy w komunikacie.
Poczta Polska planuje zwiększać udostępnianie płatności bezgotówkowych, jak i wprowadzać nowe rozwiązania cyfrowe. Wczoraj pisaliśmy o zamiarach spółki dotyczących wdrożenia aplikacji mobilnej oraz panelu do zarządzenia przesyłkami online.
Poczta Polska będzie użytkować 15 tys. terminali płatniczych
W komunikacie podano, że poczta obecnie dysponuje 8,5 tys. terminali POS w 4,6 tys. placówkach własnych. Ponadto kurierzy korzystają z 3,5 tys. terminali POS mobilnych. Wzrost ich łącznej liczby aż o 3 tys. ma umożliwić umowa podpisana z konsorcjum Banku Pocztowego, PKO Banku Polskiego oraz eService. Nowa umowa została zawarta na najbliższe 3 lata.
– Oferta nowoczesnych i różnorodnych płatności bezgotówkowych pozwoli nam skutecznie rywalizować o klientów na rynku. Poczta Polska zwraca szczególną uwagę na rozwiązania bezpieczne i wygodne. Umowa z konsorcjum umożliwia w ramach dzierżawy terminali POS świadczenie szerokiego wachlarza takich usług, a w przyszłości umożliwi wdrażanie nowych innowacyjnych rozwiązań – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej S.A.
Poczta Polska z siecią 12 tys. terminali POS zajmuje pozycję jednego z ważniejszych klientów eService. Według danych na koniec II kwartału 2021 r., eService procesuje już transakcje dla 515 tys. terminali płatniczych w 11 krajach Europy.