Wprowadzenie tego rozwiązania jest obowiązkiem wynikającym z przepisów, ale ma nieść za sobą także wiele dodatkowych korzyści dla przedsiębiorców. Dzięki temu wdrożeniu można zautomatyzować i uprościć procesy zachodzące w firmie.

Proces integracji terminala płatniczego

Przepisy wprowadzone 1 stycznia 2022 r., nakładają na właścicieli wielu firm obowiązek przyjmowania płatności bezgotówkowych. Dodatkowo do 1 stycznia 2025 r. muszą oni zintegrować kasę fiskalną z terminalem płatniczym.

Jak wygląda integracja kasy fiskalnej online z terminalem płatniczym? Wystarczy odpowiednio skonfigurować i połączyć urządzenia przez kabel lub bezprzewodowo (np. poprzez Bluetooth lub Wi-Fi), a cały proces odbędzie się za pośrednictwem krajowego protokołu komunikacyjnego ECR-EFT.

Protokół pozwala na wymianę informacji, w szczególności tych aktywujących urządzenia płatnicze i dotyczących transakcji m.in. kwoty i statusu transakcji. Integracja systemu kasowego z terminalem płatniczym przebiega z kolei poprzez protokół komunikacyjny ECR-POS, którego właścicielem i dostawcą jest Fiserv Polska. Połączenie urządzeń sprawia, że informacje są między nimi automatycznie przekazywane.

W przypadku integracji terminala PolCard from Fiserv z systemem kasowym, klient otrzymuje dostęp do wielu dodatkowych usług płatniczych. Są to takie opcje jak: DDC (Dynamic Currency Conversion), czyli płatność w rodzimej walucie karty wydanej przez zagraniczny bank, obsługa płatności BLIK czy też kartami przedpłaconymi.

Wielu mniejszych przedsiębiorców może skorzystać z usługi multimerchant, polegającej na użytkowaniu jednego urządzenia przez kilka osób prowadzących osobne działalności w jednym lokalu – współdzielenie terminala minimalizuje koszty. Ta usługa jest bardzo często wykorzystywana np. w salonach fryzjerskich czy kosmetycznych. Pozwala rozdzielić środki z poszczególnych transakcji na różne konta w różnych bankach.