Liderem tej rundy finansowania był fundusz 4growth VC, a wśród inwestorów znalazły się m.in. fundusze Plug&Play i Sher Ventures ze Stanów Zjednoczonych, Hub71 ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz właściciele agencji kreatywnej McCANN Poland i jednocześnie założyciele Grupy 45Avenue, czyli Wojciech Borowski i Krzysztof Kawa.

Digital First AI z dofinansowaniem prawie 4 mln dolarów

Do grona inwestorów dołączyli również aniołowie biznesu: Maciej Zawadziński (seryjny przedsiębiorca z wieloma exitami na konce), Miłosz Mazurkiewicz (inwestor giełdowy), Marta Zarosa (CEO State of the Art, ex-IndaHash), Adam Radzki (ex-Benefit Systems), Mirosław Lubarski (doradca zarządu Grupy PSB), Mirosław Kisyk (ex-MetLife) i Bartosz Dobrzański (członek rady nadzorczej Orange Polska).

Digital First AI została założona przez Rafała Tromczyńskiego (CEO), Grzegorza Gracza (CIO) oraz Michała Tokarskiego. Obecnie firma posiada siedziby w Polsce, USA oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Firma oferuje usługi w modelu SaaS (software-as-a-service) umożliwiające dobór strategii marketingowych oraz tworzenie kreacji reklamowych ze wsparciem sztucznej inteligencji, co ma pozwalać na oszczędność czasu oraz optymalizację budżetu.

Startup do końca trzeciego kwartału 2024 r. planuje wprowadzenie na rynek rozwiązania typu „enterprise”, przeznaczonego dla dużych firm i korporacji. Pierwsze projekty w formule “proof of concept” z międzynarodowymi partnerami już trwają.

Digital First AI obsługuje obecnie ponad 900 klientów z 60 krajów świata, w tym przede wszystkim z USA, skąd obecnie pochodzi ponad 50 proc. jej przychodów, Polski, Wielkiej Brytanii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Indii. Obecna runda seed została zrealizowana w amerykańską spółkę Digital First AI Holding Inc., która tworzy międzynarodową strukturę startupu – czytamy w komunikacie.