Nethone powstał w 2016 jako inicjatywa technologiczna Daftcode – polskiego venture buildera. Od tego czasu, spółka przykuwała uwagę inwestorów, m.in ARIA, Atmos Venture i Innovation Nest. Dla Daftcode ta transakcja oznacza częściowy exit oraz objęcie udziałów w Mangopay.

Nethone łączy siły z Mangopay

Akwizycja Nethone to część szerszej strategii amerykańskiego funduszu Advent International, który ma za sobą m.in. inwestycję w InPost.  Hubert Rachwalski von Rejchwald (na zdjęciu), prezes zarządu Nethone, dołączy do zarządu Mangopay. Zawiązana grupa została wsparta przez Advent International dofinansowaniem w wysokości 75 mln euro.

Pozyskane środki zostaną przeznaczone m.in. na stworzenie hubu technologicznego nad Wisłą. Celem Nethone jest dalsze rozwijanie autorskiej technologii profilowania Know Your User (KYU) oraz oferowanie jej szerszej grupie klientów.  Firma będzie współpracowała ze sklepami internetowymi oraz instytucjami finansowymi na kilkunastu rynkach.

W wyniku przejęcia ma powstać nowa oferta dla marketplace’ów. Zespoły Nethone i Mangopay wspólnie rozszerzą ofertę infrastruktury produktowej o technologię profilowania sesji użytkowników oraz napędzany sztuczną inteligencją silnik decyzyjny. Rozwiązania te mają precyzyjniej przeciwdziałać fraudom i wyłudzeniom.

Ponad 2500 obecnych klientów Mangopay, w tym dobrze znany na polskim rynku Vinted będzie mogło skorzystać z zestawu zabezpieczeń przed oszustwami od Nethone. Polski startup będzie także kontynuować dotychczasową działalność skierowaną dla klientów finansowych, sklepów internetowych i innych podmiotów zmagających się z fraudami.