User.com oferuje system automatyzacji marketingu i sprzedaży, którego celem jest zwiększenie zaangażowania i konwersji. Wspólnie z SerwerSMS obie firmy zdecydowały się zbadać podejście branży lendtechowej do tzw. „porzuconych formularzy”. W tym celu powstał raport „Ratowanie formularzy w branży lendtech”.

Podcast można obejrzeć na YouTube. Wersja audio jest dostępna na SpotifySoundcloud oraz Apple Podcast. Pozostałe materiały znajdziecie także pod tym linkiem i w zakładce Fintek Extra.

Ponad 50% firm nie ratuje procesów pożyczkowych

Badanie polegało na tym, że poprzez niepełne wypełnianie dokumentów sprawdzane były schematy zachowań pożyczkodawców. Jak się okazuje, pomimo tego, że technologia spokojnie na to pozwala, ponad połowa podmiotó w branży nie walczy o dopięcie procesu pożyczkowego. Dokładne wyniki badania zostały zawarte w zbiorczym raporcie pod tytułem: „Ratowanie formularzy w branży lendtech”.

— W e-commersie wszyscy mówią, że ratują „porzucone koszyki”. Gdy się jednak wejdzie w ten sklep to się okazuje, że traktuje się je jako okazję do kampanii remarketingowej na Googlu czy na Facebooku. Zakładaliśmy, że w branży lendtechowej jest podobnie. Spodziewaliśmy się, że ilość podmiotów, które będą ratować porzucony wniosek kredytowy będzie bardzo niska. Wstępnie szacowaliśmy od 10 do 15%, jednakże wyszło dużo więcej — powiedział Mike Korba COO i co-founder firmy User.com.

W trakcie rozmowy podkreślona została rola omnichannelowej komunikacji z potencjalnym klientem. COO User.com traktuje ją jako sensowny środek do skutecznego ratowania procesu pożyczkowego. Komunikację możemy bowiem stopniować i uzupełniać o kolejne ścieżki kontaktu redukując tym samym koszty.

— Jeżeli call center są zbyt drogie to możemy przecież próbować ratować formularz pożyczkowy automatycznym mailem, a później smsem. Jeżeli klient nadal nie zareaguje, dopiero wtedy, po jakimś czasie, zdaje się być sensownym aby przekierować jego case do konsultanta — zauważył Mike Korba.