User.com oferuje system automatyzacji marketingu i sprzedaży, którego celem jest zwiększenie zaangażowania i konwersji. Ich oferta obejmuje także szereg narzędzi do generowania leadów dla każdego poziomu lejka marketingowego. Wspólnie z SerwerSMS firmy zdecydowały się zbadać podejście branży lendtechowej do tzw. „porzuconych formularzy”, poprzez niepełne wypełnianie takich dokumentów, a następnie obserwację zachowań pożyczkodawców. Wyniki zostały zawarte w zbiorczym raporcie pod tytułem: „Ratowanie formularzy w branży lendtech”.

Świadomość w branży wciąż jest niska

Fenomen „porzuconego koszyka” znany jest w branży e-commerce już nie od dziś. Klienci najczęściej rezygnują z zamknięcia procesu zakupowego tuż przed dokonaniem płatności. Wiele firm na różne sposoby stara się przypominać, informować i zachęcać klientów do dokończenia takich zakupów. Co ciekawe, wyniki raportu User.com i SerwerSMS pokazują, że ponad połowa branży lendtechowej w ogóle nie walczy o powrót klienta do „porzuconego” formularza.

— Wszystko tutaj odbywa się w ramach jednego interface’u. Nie ma tutaj integracji z zewnętrznymi podmiotami. Mamy proces, którzy składa się z kilku kroków i jako marketerzy możemy dla identyfikowania użytkowników starać się ratować porzucone formularze. Jeżeli ktoś rozpoczął już ten proces, ale nie doszedł do jego końca możemy wysłać do niego komunikat by przywrócić go do tego formularza. — powiedział Mike Korba CCO i co-founder User.com.

— Uważam, że podejście omnikanałowe, gdzie pewne rozwiązania się wspierają jest najlepsze. Na pierwszym etapie, możemy ratować te formularze komunikacją webpushową. Dzięki temu, możemy się starać jeszcze w trakcie przerwanej sesji kierować klienta spowrotem na naszą stronę. Bardzo skutecznym rozwiązaniem jest także komunikacja SMS oraz Call-center – rozłożona w odpowiednim czasie. — dodał CCO User.com

Pełny podcast można obejrzeć na YouTube. Wersja audio dostępna jest na Spotify.