W placówkach i u kurierów Poczty Polskiej realizowanych jest codziennie kilkaset tysięcy transakcji bezgotówkowych. W tym roku ich liczba może być rekordowa, już teraz zbliża się do 18 milionów. Przypominamy, w całym 2021 roku klienci Poczty Polskiej wykonali w sumie ponad 26 mln płatności bezgotówkowych.
Klienci Poczty Polskiej coraz częściej korzystają z BLIKA
Poczta Polska zapewnia w swojej sieci placówek możliwość płatności BLIKIEM. Spółka wyposażyła także kurierów w terminale obsługujące tę metodę płatności. Okazuje się, że klienci coraz chętniej korzystają z BLIKA zarówno w punktach pocztowych, jak i opłacając przesyłki u kurierów. W 2022 roku liczba takich transakcji wzrosła aż o około 60% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
– Poczta Polska od dłuższego czasu konsekwentnie przełamuje stereotyp firmy, która zamyka się na nowinki technologiczne. Z naszego szerokiego i stale rozwijanego wachlarza udogodnień coraz chętniej korzystają klienci. BLIK to bez wątpienia wygodna, bezpieczna i szybka metoda płatności. Dzięki wyposażeniu naszych placówek oraz kurierów w nowoczesne terminale, Klienci nie muszą już szukać w portfelu karty czy liczyć gotówki, żeby opłacić swój zakup – mówi Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Warto podkreślić, że płatności BLIKIEM w terminalach płatniczych są ogółem coraz popularniejsze. W drugim kwartale 2022 r. użytkownicy BLIKA zrealizowali łącznie 55,3 mln transakcji w terminalach, co oznacza wzrost o 182 proc. rok do roku. Przy czym 15,4 mln tego typu płatności dokonano zbliżeniowym BLIKIEM.