Kolejne paczkomaty InPost trafią przed sklepy Tesco na terenie całej Wielkiej Brytanii jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.
InPost rozwija sieć paczkomatów w Wielkiej Brytanii
– To kolejny krok w dynamicznym rozwoju naszej sieci Paczkomatów w Wielkiej Brytanii. Dzięki współpracy z Tesco przekroczymy liczbę 2500 Paczkomatów w UK. Na rynku brytyjskim chcemy być liderem w zakresie dostaw paczkomatowych. Dlatego do końca 2021 roku planujemy mieć 3000 Paczkomatów w UK, a na koniec 2024 ponad 10.000. Rozwój międzynarodowej sieci Paczkomatów InPost jest naszym priorytetem – już teraz jesteśmy liderem w Europie i chcemy szybko umacniać swoja pozycję na wielu rynkach równolegle – podkreśla Michael Rouse, prezes InPost International.
Zysk dla środowiska
Dzięki partnerstwu z InPost Tesco realizuje swoje ambicje, aby osiągnąć neutralność klimatyczną o zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Współpraca z siecią paczkomatów oznacza zmniejszenia emisji CO2 średnio nawet o 75% na paczkę. InPost po osiągnięciu pełnej operacyjności we wszystkich planowanych lokalizacjach przy sklepach Tesco zaoszczędzi do 730 ton emisji dwutlenku węgla rocznie.
– InPost to przykład firmy, która w dobie pandemii bardzo aktywnie poszukiwała rozwiązań, mających na celu ułatwienie realizacji transakcji w nowej rzeczywistości. Przykładowo decyzja o wprowadzeniu płatności BLIK w aplikacji dla kurierów InPost, była celną odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów, którzy w dobie pandemii COVID-19 chcieli ograniczyć korzystanie z gotówki. Ograniczenie korzystania z gotówki to tylko jeden z celów InPostu. Ostatnie działania pokazały, że ogromną rolę odgrywa także ekologia – komentuje Dawid Cichy, Sales Director w Tpay.
– Bardzo istotnym krokiem była ekspansja na zagraniczne rynki, która okazała się sporym sukcesem. W efekcie InPost nie tylko wszedł na rynek brytyjski, ale także – co widzimy obecnie, dynamicznie rowija zakres swoich działań, zdobywając nowych klientów. Rozszerzenie współpracy z Tesco to w moim odczuciu znakomity krok, zarówno w kwestii biznesowej, jak i ekologicznej. Zmniejszenie emicji CO2 średnio o 75% na paczkę to znakomity wynik! – dodaje Dawid Cichy.
Dobre wyniki i ekspansja InPost
W 2 kwartale 2021 r. przychody InPost wyniosły 858 mln PLN i wzrosły o 30% rok do roku. InPost uruchomił we wrześniu br. paczkomat nr 14.000 w liczących ponad 5 tysięcy mieszkańców Sejnach. Sieć paczkomatów rozwijana jest w ramach programu Green City, ale również w mniejszych miastach i na wsi, co ma zmniejszyć dystans konsumentów do najbliższego punktu odbioru paczki.
Ponadto, we wrześniu wprowadzono w Polsce usługę Same Day Delivery, czyli dostawę tego samego dnia w przypadku nadania paczki w obrębie jednego miasta.